Prodajno pismo jedan je od najvažnijih elemenata marketinške strategije i snažno promotivno sredstvo. Ono mora privući pažnju čitatelja i stvoriti kod njih želju za vašim proizvodom ili uslugom te ih nagovoriti na kupovinu.
Svako prodajno pismo traži individualan pristup. Postoje, međutim, i neka opća pravila koja je potrebno primijeniti kako bi prodajno pismo postiglo efekt. Prije svega, odredite ciljnu skupinu kojoj se obraćate te zatim identificirajte probleme s kojima se tvrtke/pojedinci iz odabrane ciljne skupine susreću, a u čijem rješavanju im možete pomoći.
Oprez kod naslova
Naslov prodajnog pisma ključna je faza u cijelom procesu jer upravo o njemu ovisi hoće li vaše prodajno pismo čitatelje zaintrigirati tako da požele saznati njegov daljnji sadržaj. Naslov mora „prodavati“ vaš proizvod ili uslugu. Primijenite saznanja koja ste dobili o problemima vaše ciljne skupine i u naslovu istaknite onaj najvažniji problem te naznačite kako im možete pomoći u njegovu rješavanju.
Ne koristite fraze poput „Trebate li usluge prijevoza …………. “ već naslov formulirajte na sljedeći način „Za vas obavljamo prijevoz …………………“ isl. Kako biste čitatelje potakli na trenutnu akciju u naslovu koristite izraze poput „sada“, „ zalihe su ograničene , „stoga naručite odmah“ , „ponuda je ograničena“… Naglasite potrebu za hitnim djelovanjem kako bi postigli veći efekt.
Neformalnost i jednostavnost
Sam tekst pisma mora biti jasno formuliran i privlačiti pažnju čitatelja. Pišite kao što razgovarate sa čitateljem. Koristite neformalan ton i kratke rečenice. Tekst podijelite u kraće odlomke. Svakako pripazite na pravopisnu i gramatičku točnost. Brzo prijeđite na bit stvari. Cijeli tekst neka bude uokviren u zanimljivu priču. Najbolja taktika odmah je iznijeti u čemu se sastoji vaša ponuda. Započnite sa detaljnim opisom i istaknite način na koji vaš proizvod može koristiti čitatelju, potencijalnom kupcu, u rješavanju nekog njegovog problema. Naglasite vaše vrijednosti i prednosti u odnosu na konkurenciju. Koristite brojčane pokazatelje i izjave osoba koje su već koristile vaše usluge. Naznačite cijenu, eventualne popuste i bonuse koje dajete ukoliko vaša ciljana publika naručuje proizvod do određenog datuma ili ako kupuje veću količinu proizvoda.
Dužina prodajnog pisma ovisi o potrebama. Opće je pravilo da ono treba biti onoliko dugačko koliko je potrebno da biste prenijeli temeljnu poruku pisma. U pravilu ga potpisuje direktor tvrtke, međutim to može biti i zamjenik direktor ili neka druga osoba od koje se očekuje da bude inicijator ponude.