Funkcija Want i Collect gumba je sastavljanje lista, odnosno albuma proizvoda koje korisnik želi posjedovati. Klikom na Want korisnik sliku željenog proizvoda stavlja u posebnu kategoriju, prigodno nazvanu Wishlist (lista želja). Klikom na Collect sprema ih u albume pod nazivom Products (Proizvodi). Ovisno o tome što je korisnikovu oku drago, album može se nazvati po kategorijama proizvoda koji se u njega stavljaju, pa bi tako album nazvan „Omiljeni slatkiši“ sadržavao slike bombona, čokolada, keksa i sličnih proizvoda brojnih konditora , dok bi album „Odjeća“ sadržavao veste, hlače, haljine, donje rublje i ostale slike tog sadržaja.
Evo kako izgledaju novi gumbi:
Kako korisnik surfa po fan stranicama proizvođača, tako skuplja predmete koji su mu zanimljivi u jedan album. Kasnije ih može pregledavati , a uz pomoć opcije Kupi koja se također najavljuje, kliknuti na link koji će ga odvesti na stranicu s koje može kupiti proizvod.
Zbog čega je ovo bitno?
Nakon sponzoriranih objava, albumi slika sa proizvodima koje korisnik želi imati dodatna su integracija oglašavanja sa korisničkim objavama u samom feedu. Oglasi na Facebooku dosad su stajali sa strane samog feeda, čime su korisnici lako mogli razlikovati oglasni dio stranice od dijela sa sadržajem i objavama, a logika nalaže da su tako bili manje uočljivi. Want gumb bi trebao promijeniti takav način oglašavanja: album će se pojaviti izravno na feedu, između statusa, slika i linkova koje korisnici sami dijele. Klikom na gumb i kreiranjem albuma, korisnici će zapravo sami nuditi reklame svojim prijateljima. Kako prijatelji rado listaju galerije, nesumnjivo će prolistati i galeriju s proizvodima, možda i sami nešto označiti. Pametan potez, naročito za tvrtku posrnulu na burzi koja se sve teže dokazuje oglašivačima, koji već duže vrijeme izražavaju sumnju u korisnost Facebooka kao marketinškog alata.
Nove liste i albumi podsjećaju na Pinterest, u kojem korisnici također stavljaju slike u željene albume. Razlika je u tomu što Pinterest još uvijek nema prodajnu komponentu, dok novi Facebookovi alati postaju sve više orijentirani na prodaju upravo preko Facebooka. Tako su, osim Want gumba, prošli tjedan predstavili i novu opciju Gifts (Darovi) u kojoj svoje prijatelje kupnjom direktno preko društvene mreže možete darivati raznim predmetima. Korisnici će dakle, veoma ubrzo, imati i listu želja svojih prijatelja, i opciju poklanjanja. Sezona blagdana se približava, a upravo su blagdani vrijeme kad se najviše troši – na poklone.