Da biste postali izvrstan timski igrač morate biti sposobni raditi s raznolikom grupom ljudi. Prema istraživanju Monster Future of Work: 2021 Outlook, odmah iza pouzdanosti, timski rad je najvažnija vještina koju bi svaki kandidat trebao posjedovati kako bi dobio posao.
To je zato što timski rad ne doprinosi samo moralu tvrtke u ovim teškim vremenima, već pritom postavlja ‘temelje’ za postizanje željenih poslovnih rezultata i ciljeva poput hijerarhijskog napredovanja ili dobivanja povišice. Timski rad na jednom mjestu okuplja različita gledišta i pruža plodno tlo za razvoj kreativnosti i svježih ideja. Osim toga, u takvom okruženju imate ljude od povjerenja na koje se možete osloniti radi podrške, što znači da manje stresa leži samo na vašim ramenima zbog čega postajete otvoreniji za preuzimanje pametnih rizika.
No, što je potrebno kako biste dobro surađivali s drugima? Prema pisanju portala Monster, kako prenosi MojPosao.nrt, uz ovih 7 savjeta postat ćete sjajan timski igrač.
1. Poštujte rokove
Kako biste zaslužili povjerenje kolega, morate biti pouzdani. Jednostavno rečeno, postanite netko čini sve kako bi ispoštovao postavljene rokove. To znači da vam se može vjerovati da ćete odraditi ono što ste obećali. I da ćete to odraditi na pravi način.
Pouzdanost je osobito važna tijekom grupnih projekata; uostalom, ako propustite rok, vaša pogreška može negativno utjecati na cijeli tim.
2. Budite otvorenog uma
Timski igrač otvoren je prema idejama i perspektivama drugih ljudi. To postižete usavršavanjem vještine slušanja i uzimanjem povratnih informacije od suradnika. Umjesto da se branite kad primite konstruktivnu kritiku, pogledajte što možete izvući iz savjeta vaših kolega.
Zapravo, najjači timski igrači traže mišljenje svojih suradnika. Na primjer, nakon što završite grupni zadatak, pitajte svoje kolege što možete učiniti kako bi vaš sljedeći projekt bio još uspješniji.
3. Cijenite tuđe stilove rada
Kvalitetna suradnja s različitim tipovima osoba može biti izazov, osobito ako ste okruženi s više generacija. Primjerice, milenijalci često imaju različite stilove rada od baby boomera. Međutim, shvaćanjem kako svaki od vaših kolega najbolje radi na neki svoj vlastiti način može vas učiniti boljim timskim igračem.
Prilagođavanjem stila komunikacije različitim osobnostima izbjeći ćete potencijalne probleme sa suradnicima i učinkovitije surađivati s njima.
4. Brzo se prilagodite
Naravno, neće svaki vaš timski projekt doživjeti uspjeh; povremeni podbačaji nisu ništa neobično. Upravo zato je fleksibilnost jedna od ključnih osobina timskog igrača. Stoga, sljedeći put kad naiđete na problem, potrudite se na njega odgovoriti na primjeren način.
Umjesto ljutnje zbog neuspjeha, odmaknite se i recite: “U redu, znam da moramo donijeti drugačiju odluku, pa hajde da shvatimo što ćemo učiniti.”
5. Izbjegavajte ‘uredsku politiku’
Snažan timski rad važan je za zdravu kulturu rada. Uredska politika može stvoriti otrovno radno okruženje – čak i kad radite na daljinu – ali ne morate biti dio toga. Klonite se glasina.
Da biste to postigli, prema suradnicima se uvijek odnosite s poštovanjem i ne preuzimajte ulogu ‘uredske tračare’. Ako imate problem s kolegom, pokušajte ga riješiti licem u lice prije nego što navedeni problem stavite pred šefa ili voditelja odjela ljudskih resursa
6. Usredotočite se na ciljeve tima
Unatoč vašoj želji da se istaknete kao vrhunski radnik spreman za neslućene visine, prilikom rada na nekom grupnom projektu važno je gledati ‘širu sliku’.
U korijenu toga da budete timski igrač je volja i sposobnost staviti interese tima iznad vaših vlastitih. Možda ste odradili sjajan posao na dijelu prezentacije za koju ste bili odgovorni, ali to nije važno ako cjelokupni projekt ne uspije postići ono što ste trebali.
7. Slavite uspjehe svojih kolega
Jedan od najjednostavnijih načina za izgradnju autentičnih odnosa sa suradnicima je davanje priznanja onda kada je to zasluženo.
Timski igrači u pravilu su skromne osobe, a skromni ljudi nemaju problema s ukazivanjem na doprinose drugih. Podijelite zasluge, naglasite doprinos tima i slavite kolektivni uspjeh.
Na primjer, na sljedećem sastanku odjela odvojite minutu , dvije kako biste se javno zahvalili suradniku koji vam je pomogao pri sastavljanju prošlotjedne prezentacije za važnog klijenta. Slaveći uspjeh suradnika, on ili ona vjerojatno će u budućnosti učiniti isto za vas.