Pitanje je – posjedujete li sve potrebne vještine kako bi vodili svoj posao u smjeru uspješnosti?
Nekoliko istraživanja pa tako i ono koje je proveo Boris Groysberg, profesor poslovne administracije na Hardvarskoj poslovnoj školi bavilo se temom osobina koje bi trebao posjedovati jedan šef tvrtke. Na prvom mjestu ističe se jaka sposobnost vođe. Očita osobina, koju su ispitanici ovog istraživanja ”podijelili” na nekoliko različitih tipova vodstva koja mogu biti, i najčešće jesu, najkorisnija:
– Inspirativno vodstvo
– Vodsto ne-autoritarnog načina
– Preuzeti stvari u svoje ruke – tip vodstva
– Vodstvo uravnoteženo s autentčnosti, poštovanjem prema drugima te izgradnjom povjerenja
– Strateško vodstvo
Potreban stil vođenja ovisi o specifičnim potrebama tvrtke, to je jasno. Jer ako je tvrtka pretrpila određene probleme s moralom, tada je ”etički vođa”- vođa koji je potreban tom istom poslovanju, dok je ”vizionarski vođa” lider koji je potreban tvrtki koju treba spasiti financijskih problema, i tako dalje.
Istraživanja su pokazala da se od lidera danas zahtijeva:
Sposobnost da misli i djeluje strateški
Ispitanici su rangirali ”strateška promišljanja” ili sposobnost strateškog razmišljanja u poslovnom okruženju, kao drugu najvažniju vještinu koju vođa treba imati.
Tehnološke vještine i tehnička pismenost
Istraživanje je pokazalo da su tehnološke vještine i tehnička pismenost treća najvažnija vještina dobrog lidera. Neizmjerno je potrebno da ”glava” tvrtke razumije kako tehnologija utječe na poslovanje firme kao i da poznaje načine kojima može iskoristiti tehnologiju, a sve u korist uspješnog poslovanja. Ostala potrebna i nezaobilazna znanja i vještine ovise i specifična su za pojedinu vrstu proizvoda, usluge ili poslovanja kojim se tvrtka bavi.
Sposobnost timskog igrača
Kao četvrta najvažnija vještina ističe se sposobnost djelovanja kao timski igrač, odnosno stručnost u djelovanju kao cjelina. Naime, vođa svjetske klase treba biti u mogućnosti zaposliti i razviti snažan tim koji će djelovati kao jedno. Vođa bi trebao biti orijentiran na tim svojih ljudi, biti sposoban kontinuirano raditi na više stvari istovremeno, voditi bez ”čina” vođe, odupirati se stresu, zatim osigurati da zaposlenici ne ”pate” pod zadanom količinom radnih zadataka te sve to činiti s osmijehom na licu u uredu otvorenih vrata.