Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Edukacija

Kako privući nove kupce pomoću content marketinga?

Content marketing je jedan od ključnih aspekata digitalnog marketinga koji usmjerava promet na željene kanale i privlači nove kupce.

Content marketing je jedan od ključnih aspekata digitalnog marketinga koji usmjerava promet na željene kanale i privlači nove kupce. Povećanje prometa je samo jedna od njegovih prednosti – svi, a posebice novi i rastući brendovi, trebali bi koristiti content kako bi došli do novih kupaca, jer on izravno utječe i na svijest o brendu, odnosno brand awareness.

Za početak, Arbona pojašnjava osnovne pojmove – content marketing i svijest o brendu. 

Što je content marketing?

Content marketing podrazumijeva konzistentno kreiranje i distribuciju relevantnog sadržaja (contenta) na različitim kanalima s ciljem privlačenja jasno definirane ciljne skupine. Konačna svrha content marketinga je izgradnja odnosa s kupcima i poticanje prodaje na indirektan način. 

Content može postojati u različitim oblicima, među ostalim i kao blog objave, sadržaj na društvenim mrežama, infografike i e-knjige, a može se distribuirati putem web stranica, društvenih mreža i newslettera.

Što je svijest o brendu?

Svijest o brendu ili brand awareness je razina upoznatosti kupaca s brendom, proizvodom ili uslugom.

Razina svijesti varira. Ne radi se o crno-bijelom pokazatelju, već o cijelom spektru razina upoznatosti, odnosno svijesti – od potpunog nepoznavanja brenda, do savršenog poznavanja kvalitete i imidža.

Brendovi i proizvodi s većom prosječnom razinom svijesti vrlo će vjerojatno ostvariti bolje prodajne rezultate. Kada su kupci suočeni s izborom, veća je vjerojatnost da će odabrati brend ili proizvod za kojeg su već čuli u odnosu na onaj s kojim se još nisu susreli. Zato je za nove i rastuće brendove vrlo važno da naprave sve u njihovoj moći kako bi čim više ljudi saznalo za njih. Jedan od načina za to je i razvijanje strategije content marketinga, koja će kupcima putem različitih kanala predstaviti brend i sve što stoji iza njega. 

Osim navedenog, ostale prednosti content marketinga za tvrtke mogu uključivati i:

  • veći broj pratitelja na društvenim mrežama,
  • povećanje prometa web stranice,
  • poboljšanje organskog rangiranja web stranice na tražilicama i autoriteta domene, 
  • stvaranje bolje povezanosti s kupcima i utjecanje na lojalnost. 

Tips&tricks za kreiranje učinkovitog contenta 

#1 Preduvjeti za stvaranje contenta

Preduvjet stvaranja kvalitetnog contenta je poznavanje tržišta i ciljne skupine. Bitno je znati kome se obraćate, koji su potencijalni problemi s kojima se ciljne skupine suočavaju i kako im vi u tome možete pomoći. Uz to, važno je ustvrditi što vaš brend čini drugačijim od konkurencije i zašto bi potencijalni kupci trebali odabrati baš vas, a ne konkurenta. S ovim informacijama na umu, možete krenuti s kreiranjem contenta. 

#2 Balans između informativnog i prodajnog

Neovisno o obliku i platformi na kojoj se komunicira, važno je pronaći dobar balans između informativnog i prodajnog sadržaja. Svaki oblik content marketinga, bilo da se radi o objavi na Facebooku, blogu ili newsletteru, za ultimativni cilj ima povećanje prometa i prodaje. No to ne znači da bi content trebao biti orijentiran isključivo na izravno opisivanje brenda, proizvoda ili usluge – u tom slučaju on gubi svoju bit i pretvara se u klasično oglašavanje. 

Ideja je stvoriti zanimljiv i koristan sadržaj koji će ciljne skupine dobrovoljno “konzumirati”, a za to je potrebno biti upoznat s njihovim potrebama. Stoga je važno prepoznati koje teme povezane s vašim poslovanjem zanimaju potencijalne i trenutne kupce. Neovisno o kanalu komunikacije, plasirani sadržaj trebao bi pružiti korisne informacije, te indirektno utjecati na pobuđivanje potrebe za proizvodom ili uslugom. 

#3 Planirajte content temeljem podataka

Uspjeh aktivnosti content marketinga ovisi i o podacima koji stoje iza njega. Primjerice, nasumičan odabir tema, kao i tekstovi napisani bez obraćanja pažnje na implementaciju relevantnih ključnih riječi imaju manje šanse za ostvarivanje dobrih rezultata i povrat ulaganja. 

Neki od alata koji će vam pomoći u prikupljanju i interpretaciji podataka o korisnicima i uspješnosti sadržaja, ali i prilagodbi budućih aktivnosti su: 

  • Google Analytics – uvid u uspješnost sadržaja, demografske podatke o korisnicima te ponašanje korisnika,
  • Google Search Console – uvid u uspješnost ključnih riječi, click-through-rate i pozicioniranje,
  • Keyword Planner – istraživanje ključnih riječi, planiranje tema za content

#4 Diverzificirajte svoj content 

Za sve tvrtke koje tek kreću s content marketingom teško je procijeniti koje će platforme donijeti najbolje rezultate. Iz tog razloga važno je biti prisutan na više kanala istovremeno, pratiti rezultate i vidjeti koji od njih imaju najveći utjecaj na poslovanje.

Putem raznovrsnog sadržaja važno je kontinuirano komunicirati ono što vaš brend razlikuje od ostalih, a neki od najčešćih kanala za to su:

  • blog objave,
  • objave na društvenim mrežama,
  • infografike i e-knjige, 
  • e-mail kampanje / newsletteri,
  • plaćeni oglasi.

S vremenom će analitika ukazati na tip sadržaja na koji ciljne skupine najbolje reagiraju. Temeljem ovih informacija moći ćete raditi na usavršavanju svoje content strategije, odabiru idealnih komunikacijskih kanala za vašu tvrtku, kao i učestalosti objavljivanja sadržaja, te tako ostvarivati i sve kvalitetnije rezultate i po pitanju svijesti o brendu. 

Nužan strateški pristup

Podizanje razine svijesti o brendu nije lak zadatak. Iako mnogi smatraju da je povremeno objavljivanje slike na Facebooku ili Instagramu sasvim dovoljno za veći brand awareness, to nažalost nije tako. 

Content marketingu potrebno je pristupiti strateški ako se očekuju konkretniji rezultati po pitanju porasta ovog pokazatelja. Redovito objavljivanje, odabir pravih kanala i poruka, implementacija ključnih riječi, analiza konkurencije, ali i holistički pristup kojim se povezuju različiti komunikacijski kanali, samo su neke od stvari na koje je potrebno obratiti pažnju prilikom planiranja contenta. Sve ovo zahtjeva mnogo vremena i vrlo široko poznavanje alata digitalnog marketinga, ali u konačnici može donijeti odlične rezultate. 


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.