Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Ne gubite se u šumi jednoličnih oglasa – opisujte kupca, ne proizvod ili uslugu

Mali poduzetnici kontinuirano se susreću s problemom ograničenog budžeta za marketinšku komunikaciju. Na seminarima i radionicama često postavljaju pitanje o učinkovitosti oglašavanja u različitim medijima čije cijene im se čine nedostižnima. Međutim, temeljni problem u odnosu s kupcima često nije samo nedostatak prisutnosti u medijima, već i pogrešna prezentacija proizvoda i usluga.

Mali poduzetnici kontinuirano se susreću s problemom ograničenog budžeta za marketinšku komunikaciju. Na seminarima i radionicama često postavljaju pitanje o učinkovitosti oglašavanja u različitim medijima čije cijene im se čine nedostižnima. Međutim, temeljni problem u odnosu s kupcima često nije samo nedostatak prisutnosti u medijima, već i pogrešna prezentacija proizvoda i usluga.

U praksi često susrećemo slične opise proizvoda pa veći dio proizvoda na tržištu ima hrvatsku tradiciju ili europsku kvalitetu, optimalan odnos cijene i kvalitete, provjerenu kvalitetu, vrhunsku uslugu ili stručne zaposlenike… Ako pogledamo tekstove na web-stranicama tvrtki, najčešće ćemo se susresti s tekstovima koje je moguće prepisati i dodati uz neki drugi, pa čak i konkurentski proizvod ili uslugu. Takvi tekstovi postaju kliše i kupci im više ne vjeruju niti ih primjećuju.

Kupac kao najvažnija karika

Uspješna prezentacija proizvoda i usluga malih poduzetnika ne počinje od njihovih proizvoda i usluga, već od kupaca. Kupcima se prezentira ili nudi korist, obećanje, ostvarenje sna, rješavanje problema, jer oni žele poslovnu priliku. U suprotnom neće biti zainteresirani za proizvode ili usluge poduzeća pa čak i da su kontinuirano prisutni u medijima.

Prioritet malog poduzetnika mora biti određivanje koristi koju nude njegovi proizvodi ili usluge. Treba saznati zašto kupuju od njega ili zašto bi kupovali? Važno je analizirati postojeće kupce i njihove zajedničke karakteristike po kojima ih je jednostavno grupirati i identificirati. Na taj način je moguće saznati zašto kupci cijene određeni proizvod ili uslugu, a za druge nisu zainteresirani.

Važno je dobiti feedback

Kako bi mali poduzetnici došli do tih informacija bez značajnog financijskog ulaganja u istraživanje tržišta, moraju educirati prodajno osoblje s ciljem stvaranja pozitivnog odnosa s postojećim kupcima. U interakciji s kupcem, djelatnici u prodaji moraju saznati i bilježiti što je kupcima važno, s kakvim problemima ili željama se susreću, kako su čuli za proizvode ili usluge, kako opisuju poduzeće, koliko cijena utječe na odluku o kupnji i koju poruku djelatnici šalju u komunikaciji s postojećim i potencijalnim kupcima.

Kada poduzeće sazna odgovore na navedena pitanja, te argumente treba iskoristiti u komunikaciji s kupcima, promotivnim materijalima, na prodajnom mjestu ili tekstovima na web-stranici. Koristi od proizvoda i usluga moraju biti jasno definirane, tako da ih kupac ne može zamijeniti za karakteristike konkurentskog proizvoda ili usluge. Tek takva definicija ponude učinit će malog poduzetnika jedinstvenim i za kupca poželjnim partnerom.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.