Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komunikacija

Kako shvatiti i kako komunicirati s “teškim” ljudima?

Svatko od nas ima nekoga u široj obitelji, među prijateljima, na poslu ili među poslovnim partnerima s kojima nam je teško razgovarati.

razgovor

Svatko od nas ima nekoga u široj obitelji, među prijateljima, na poslu ili među poslovnim partnerima s kojima nam je teško razgovarati. Lako nas iznerviraju, imamo osjećaj da nas ne doživljavaju ravnopravnima, ne žele pregovarati s nama i svaki dijalog s njima izaziva nam napetost i stres.

Slušanje je najbolji način kako ih možemo shvatiti i smanjiti napetost u komunikaciji na najbrži način. Važno je i ostati miran, osobito ako se situacija mijenja iz gore prema još lošijoj. Odgovarati ljutnjom na ljutnju ili odmah krenuti u obranu najčešće poveća napetost.

Dobro je ne suditi osobu odmah. Bijes i iracionalno ponašanje je i nama najčešće posljedica nemogućnosti da se nosimo s trenutnom situacijom. Treba poštovati druge i tako se odnositi prema njima čak i u takvim situacijama. Ponižavanje osoba ili govor s visoka prema njima neće ubrzati proces rješavanja problema.

Potraži skrivene potrebe kako bi točno shvatio što se s tom osobom događa, odnosno što je pravi razlog njene srdžbe. Potraži pomoć drugih osoba koje su u blizini. Ponekad uvođenje još jedne osobe može smanjiti napetost.

Ne zahtijevaj poslušnost i priznaj pravo druge osobe da bude uznemiren i ljut. Iako to možda nije ispravan način kako se treba ponašati. Kada nekome kažeš: „Smiri se“ to nikada pozitivno ne djeluje. Jednako tako niti reći „Razumijem te“ najčešće neće pomoći jer put do razumijevanja druge osobe uglavnom dug. Ljudi se najčešće ljute kada imaju osjećaj da ih drugi nisu čuli ili imaju potrebu za nečime ali ne znaju kako bi kako to zatražiti.

Pokušaj se ne smiješiti jer to najčešće izgleda kao da se drugoj osobi rugaš. Nemoj stati u obrambeni položaj kao da je riječ o osobnom napadu nego na miran način pokušaj predstaviti svoju stranu priče. Sila na silu djeluje kao dolijevanje benzina na vatru. Ne debatiraj, ne uvjeravaj drugu stranu u svoje argumente i ne podiži glas jer će se druga strana još više uzbuditi a rješenje problema biti će sve dalje.

I fizička distanca je važna stoga je zadrži kako bi se druga strana osjećala sigurno. Izražavanje žaljenja zbog nastale situacije i najava kako ćeš pokušati riješiti taj problem je početak dugog puta prema smirivanju mnogih napetih situacija.

Postavljanje granica i ograda je nužno u rješavanju situacija. Jednako tako važno je reći što misliš ako se netko prema tebi ponaša i govori kao da nema poštovanja prema tebi. Vjeruj svojem instinktu. Ako osjećaš kako obje strane gube u vašem sukobu trenutno predloži nastavak razgovora kasnije, kada se ohladite.

Jedan odgovor neće odgovarati svaki put jer svatko od nas reagira na različit način. Jednako tako nije moguće svakoga urazumiti. Svaki puta ćeš na drugačiji način morati riješiti situaciju s teškim ljudima.

Nakon događaja pokušaj razgovarati s drugima o tome što se dogodilo i pokušaj zapisati to. To će ti pomoći da situaciju riješih na zdrav način. Ako možeš smanji svoj stres tako što ćeš malo prošetati. Uzmi vrijeme za sebe nakon takvih događanja jer ćeš se na takav način moći najbolje sabrati. Pohvali sam sebe jer si uspio preživjeti neugodnu situaciju.


Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Lifestyle

Poradite na koncentraciji jer samim time ćete bolje raditi i osjećat ćete se zadovoljniji zbog rezultata. Evo nekoliko savjeta za bolju koncentraciju!

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.