Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Kako svoju robu prodati malim trgovinama – kako ući u veliki trgovački lanac?

Sukladno strukturi trgovine, svaka kompanija koja želi uspješno poslovati s pojedinom trgovinom, mora prilagoditi strukturu svoje prodajne organizacije. Nije isto da li svoju robu želite prodati maloj trgovini u susjedstvu ili velikom trgovačkom lancu. Prvo morate prilagoditi asortiman koji prodajete, a drugo definirati što je kojem kupcu bitno.

Sukladno strukturi trgovine, svaka kompanija koja želi uspješno poslovati s pojedinom trgovinom, mora prilagoditi strukturu svoje prodajne organizacije. Nije isto da li svoju robu želite prodati maloj trgovini u susjedstvu ili velikom trgovačkom lancu. Prvo morate prilagoditi asortiman koji prodajete, a drugo definirati što je kojem kupcu bitno.

Prethodni tekst

Primjerice maloj trgovini u susjedstvu bitno je da im prodajete visoko obrtajne proizvode u malim količinama, da nemaju veliku zalihu vaše robe, te da im robu u dogovorenom terminu dostavite na prag.

Trgovina nekad i sada

Nekoć su oni to sami radili putem veleprodaje, išli po robu, birali proizvode koji im odgovaraju u količini koja im odgovara, no kako uloga tih malih trgovina u strukturi pada u odnosu na modern trade (objašnjeno u prethodnom članku), tako i uloga veleprodaje u klasičnom smislu pada, a tako i njihov broj (jer naprosto u veleprodaji nema više kupaca, a samim time ni zarade). Međutim to još uvijek predstavlja 30-tak % tržišta, pa kao kompanija morate naći načina kako pokriti taj dio tržišta.

S druge strane, veliki trgovački lanci imaju skroz drugačije potrebe. U većini slučajeva imaju riješenu vlastitu logistiku, tako da im to nije problem. Problem im je kako na vašem proizvodu maksimalizirati svoju zaradu, a da u isto vrijeme ne podižu cijenu proizvoda na polici, kako bi isti zadržao konkurentnost i kako bi ga kupci kupovali.

Što je Category management?

Postoji čitava znanost koja se time bavi, a zove se category management. U svakom slučaju, morate stvoriti efikasnu prodajnu organizaciju, koja će prodati što više robe, a da pri tom robu „ne poklanjaju“. Naizgled nepomirljivi ciljevi, ali ako želite biti uspješni, morate te ciljeve pomiriti.

Postoji čitav niz stvari koje morate platiti da biste uopće bili prisutni u nekom trgovačkom lancu na polici. Prvo što morate platiti je da vam trgovački lanac uopće uzme proizvod, tzv. ulistavanje. To košta nekoliko stotina eura po artiklu i po prodajnom mjestu. To još uvijek nije garancija da će se vaš proizvod prodavati. Trgovački lanac prati obrtaj vašeg proizvoda i ako se on ne prodaje, izlistati će vas. Pitanje koje se postavlja je – obrtaj. Znači morate osigurati aktivnosti koje će pomoći da se vaš proizvod prodaje.

Trgovački marketing

To su tzv. trade marketing aktivnosti, ili aktivnosti trgovačkog marketinga. Tu spadaju npr. letak akcije (tzv posebna ponuda, koja se reklamira na letku nekog trgovačkog lanca. Tom prilikom morate platiti prisutnost na tom letku, ali često morate i spustiti cijenu vašeg proizvoda). Zatim degustacije (posebno organizirani štandovi gdje kupci mogu probati vaš proizvod). Nadalje, prodaja uz prim (ako kupac kupi vaš proizvod ili neku određenu količinu vašeg proizvoda, dobije nešto na poklon) itd… Većina ovih aktivnosti uglavnom je dogovorena i propisana godišnjim ugovorima s trgovačkim lancima.

Da biste sve ove različite zahtjeve mogli uspješno „pomiriti“ i prodavati vaše proizvode, a i dalje raditi uspješan posao za vašu kompaniju, morate imati dobro strukturiranu organizaciju prodaje. O toj organizaciji biti će više riječi u slijedećem nastavku.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.