Razlog neuspješnosti tvrtki i poslovnih projekata ne krije se u nedostatku novca nego u nedostatku najvrednijega kapitala – znanja. Znanje u poslovanju jedina je razlika koja dijeli uspješne i neuspješne, pobjednike i gubitnike.
Glavna pogreška poduzetnika jest u načinu razmišljanja. Točnije, svoje poslovne ideje temelje na pretpostavci da bi njihove proizvode ljudi trebali kupovati, a ne tome da znaju što ljudi žele ili ne žele kupovati.
Kako premostiti zamke?
Četiri su jednostavne i jeftine metode koje možete uraditi prije nego što dođete do sigurnosti da je posao koji pokrećete održiv, rastući i da posjeduje tržište.
1) Identificirajte tržište
Vrlo jednostavno, uvijek se ponavlja teza da trebamo identificirati tržište. Pa zašto to onda uspješno i ne obavimo? Ipak, na tržištu ćemo poslovati, tržište će nam donositi klijente i kao osnovno profit. Ispitajte sve, polazeći od detalja. Koliko je veliko tržište, koliki rast ima, koliko je konkurenata, tko su kupci, što kupci žele, po kojim cijenama to žele… Pitanja je mnogo i u poslovanju su bitna kvalitetna pitanja na koje moramo naći odgovore. Bez odgovora na ta i slična pitanja teško možemo računati na uspjeh.
2) Tko su vaši klijenti
Postavite pitanja koja će vam dati jasan odgovor. Stvorite sebi savršenog kupca, napravite ga na osnovi pitanja na koja tražite odgovore. Koliko je star? Kojeg je spola? Što je glavni motiv kupnje?
Sigurno se pitate zbog čega je to važno. Budući da je to znanje koje će vam dati dodatni uvid u to kako bi vaš proces prodaje trebao biti strukturiran, također će vam pomoći operativno prilagoditi proizvod ili uslugu koju nudite kako bi bolje odgovarala ciljanim kupcima.
3) Ispitajte i mjerite svoju potražnju
Velike su tvrtke trome i teško se prilagode promjenama na tržištu. Iako su u većini slučajeva svjesne problematike i željne promjena, one jednostavno ne mogu reagirati trenutačno i brzo. Male i nove tvrtke mogu si to dopustiti. Testirajte se na kreativan i jeftin način, sudjelujte na konferencijama i sajmovima kako biste došli do informacija od glavnih aktera na tržištu. Stvorite mrežu kontakata, tako ćete dobiti realnu sliku i informacije.
4) Baza kontakata
Od početka stvorite svoju bazu kontakata, distributeri, dobavljači, čak i potencijalni kupci neka budu na listi. Današnji kontakti mogu postati budući kupci. Za većinu tvrtki baze kontakata možda su i najveća vrijednost koju posjeduju.
Sve te informaciji i svaki od tih koraka bitan su dio procesa u kojem se pretvarate u uspješnog poduzetnika i razvijate uspješan poslovni pothvat.