Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Kako zaključiti proces nabave?

Jedan od važnih koraka operativne nabave je i potvrđivanje pristiglih ponuda i zaključivanje procesa nabave.

Jedan od važnih koraka operativne nabave je i potvrđivanje pristiglih ponuda i zaključivanje procesa nabave.

U ovom članku dati ćemo pregled osnovnih smjernica kako zaključiti proces nabave.

Od kud krećemo?

Nakon što smo u postupku prikupljanja ponuda (RFQ) odabrali najbolju opciju, potrebno je na neki način potvrditi dobavljaču predložene uvjete. Svakako prije toga slijedi faza pregovaranja o čemu ćemo govoriti detaljnije govoriti u nekom od sljedećih članaka.

Ovisno o veličini narudžbe teći će i tijek pregovora i što želimo postići, no svakako kroz pregovore možemo pokušati pronaći dodatni prostor za uštedu i bolje uvjete tražene narudžbe. Nakon što smo ostvarili konačan dogovor, nužno je u pismenom obliku potvrditi dogovorene uvjete. Jedan od načina je slanje narudžbenice (eng. order) koja sadrži sve dogovorene elemente ponude  te koju naš dobavljač tada treba potvrditi u pismenom obliku (engl. order confirmation) . U tom slučaju možemo govoriti da imamo sve elemente ugovornog odnosa.

No tvrtke danas sve više potpisuju Ugovore sa svojim dobavljačima, posebno kada se radi o dugoročnijim poslovnim odnosima, kod većih financijskih vrijednosti narudžbi ili jednostavno radi sigurnosti i smanjenja rizika prilikom dobave. Više možete pronaći u knjizi Operativna i strateška nabava: Stvaranje profita kroz upravljanje procesima u nabavi.

Koje vrste ugovora postoje?

U ugovaranju poslova sa dobavljačima postoji nekoliko važnijih tipova Ugovora kojima se reguliraju poslovni odnosi između kupca i dobavljača. Bitno je izabrati upravo onaj koji na najbolji način definira prava i obveze postignutog dogovora sa našim dobavljačem.

Ugovor sa fiksnom cijenom (engl. Fixed price Contract) – odlična opcija kada želimo fiksirati cijenu robe/usluge, pogotovo kad postoji tendencija promjene cijene u narednom periodu dobave

Ugovor o nadoknadi troškova (eng. Cost reimbursale Contract)  – idealan kada opseg ugovora nije poznat, npr. kod usluga montaže opreme ili građevinskih radova i sl.

Narudžbenica (engl. Purchase Order) – kao što smo već i spomenuli, za ugovaranje poslova, narudžba ( PO) ima legitimnost ugovora ukoliko su na njoj navedeni svi važni parametri ( cijena, količina, rokovi, način plaćanja i sl.) te ukoliko je potvrđene od strane kupca i dobavljača.

Što sve definiramo?

Kao što smo već i spomenuli ugovorom se definiraju prava i obveze između kupca i dobavljača. Neovisno o vrsti ugovora koji sklapamo, važno je obratiti pažnju na određene članke/točke ugovora. Možemo govoriti o pravnim, financijskim i komercijalnim klauzulama.

PRAVNE – točni nazivi ugovornih strana sa svim podacima (odgovorna osoba, adresa, OIB), početak i završetak trajanja ugovora, viša sila, garancija i jamstveni rokovi, osiguranje, nadležni sud/institucija…

FINANCIJSKE – način i rok plaćanja, brojevi računa, sredstvo osiguranja plaćanja, kamate, penali i sl.

KOMERCIJALNE – naziv robe/usluge sa eventualno priloženim specifikacijama, jedinična cijena, količina, rokovi isporuke, paritet i načini isporuke, način pakiranja robe, tehnička podrška/servis,…

Zato je važno u proces ugovaranja uključiti i ostale odjele (pravni, financije) kako bismo bili sigurno da smo zaštitili tvrtku uslijed eventualnih nesporazuma i kršenja ugovora. Dakle, kako biste zaštitili tvrtku i sigurnost dobave, preporuka je svakako tražiti potvrdu narudžbe od vašeg dobavljača ili sklopiti ugovor ukoliko se radili o većim investicijama, dugoročnijim odnosima ili jednostavno da rizik dobave svedemo na minimum.

Ako još uvijek nemate dovoljno razvijenu nabave, prijavite se na online edukaciju: Osnove nabave za mikro i male poduzetnike.

Autorica teksta mr. sc. Nataša Cikač dipl. oec. ima dugogodišnje iskustvo u korporativnom okruženju, u području nabave i lanca opskrbe, koje nam omogućuje da razumijemo izazove klijenata i kreiramo odgovarajuća rješenja. 
Više na natasa-cikac.eu


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.