Fotografiranje je vjerojatno najelegantniji način kako možete zarađivati novac online. Svaki amaterski fotograf, s fotoaparatom osrednje kvalitete u stanju je uloviti prekrasne fotografije koje može i unovčiti. Da sam opet u studentskim danima, prvo u što bih investirao bi bio dobar fotić. Krenuo bih u šetnju gradom u lovu na gotovo neograničene mogućnosti koje se nude. Za slučaj da se žalite da niste dovoljno dobri, bez brige – sjetite se zlatnog pravila života, ne postoje promašaji, samo rezultati i lekcije, a fotografije početnika će se također vrlo često dati iskoristiti u neku svrhu.
Prodavanje slika na photostockovima.Web dizajneri, content menadžeri, bloggeri, svi oni koji se bave promocijom određenih vrsta svog sadržaja na Internetu redovito trebaju nove fotografije. Kopiranje i korištenje tuđih fotografija na webu možda izgleda kao dobra ideja s kojom se da uštedjeti nešto novaca, no čim se dogodi da webu poraste posjećenost, možete biti sigurni da će se prije ili kasnije javiti neki vlasnik fotografije koje ta stranica koristi bez dozvole. U tom slučaju je najbolje odvojiti na samom početku nešto novaca kako bi kupili prava na fotografiju i mirno spavali.
Ovisno o kojoj se temi radi, postojat će veća ili manja potražnja za fotografijama iz nekog područja. Na vama je “pronjuškati” najbolje niše koje još nisu zasićene – razmišljajte po definiciji ključnih riječi. Krenite kroz grad od točke A do točke B, obratite pažnju na sve oko vas, jer sve je potencijalna prilika za prodaju fotografija. Primjerice, oronula fasada na zgradi pored koje prolazite, kuća na kojoj radnici mijenjaju krovište, izmoreni vozač, zapeo u gužvi na glavnom križanju, tračnice preko kojih prolazite – sve su to teme s kojima možete raditi. Razmislite primjerice o web stranici koja će nuditi građevinske usluge. Kakve bi slike željeli za krovopokrivačke radove? Ili za izradu fasade? Što kažete na prije i poslije slike? Čak i za slučaj da vjerujete da je ta tema dosta pokrivena na većini photostockova, odradite što više snimaka – digitalna fotografija vas ne košta više osim memorijske kartice koju nosite.
Photostockovi plaćaju male iznose, s obzirom na veliki broj fotografija koje se prodaju više puta, plus masovan broj prodaja, potencijalno velika, pasivna zarada je više nego realistična.
E-commerce fotografija. Jedna od niša koja će se i na našim prostorima sve više razvijati je E-commerce fotografija. Pogledajte web shopove koji imaju loše, neadekvatne slike, kontaktirajte ih i ponudite im svoje usluge – dobre fotografije uvelike povećavaju postotak prodaje! Ako ste neafirmirani početnik, razmislite o tome da taj posao odradite s velikim popustom kako bi dobili dobre reference. Dogovorite se s vlasnikom web shopa da određene fotografije koje se pokažu korisnima možete prodavati putem photostocka ako im dajete popust.
Portreti. Pronađite svoju nišu i etablirajte se tamo, fotografirajte portrete na posebne načine i sa specifičnom temom. To mogu biti poslovni portreti, portreti mama i beba netom poslije rođenja, mogućnosti su brojne.
Fotografije za portale. Ostvarite kontakt s portalima i ponudite im svoje fotografije. Ako se fokusirate na hrvatske, budite spremni na neku vrstu kompenzacije ili vrlo skroman honorar, no ne zaboravite da fotografija govori sve jezike; slobodno je direktno ponudite i stranim portalima.
Prodaja printova. Evo vam još jedna prilika koju možete iskoristiti, a nećemo vam uzimati postotak ako upali – idući put kada budete na Plitvicama, pobrinite se da uslikate visoko-kvalitetne fotografije na razini postera, te da počnete prodavati printove putem različitih službi. Sjetite se samo svih tih stranaca koji zadivljeno pričaju o Plitvicama; možda će print upravo vaše fotografije ovih prekrasnih pejzaža visiti na njihovim zidovima?
Fotografirajte vjenčanja. Za početak, ako ne ide drukčije, neka to bude vjenčanje prijatelja, a vi se vježbajte uz službenog fotografa. Nastojte vašim fotografijama dati nešto od vaše perspektive svijeta, učinite ih drukčijim, unikatnim. Ovo nije uvijek lako izvedivo, ali se nerijetko fotografi koji se specijaliziraju na vjenčanja ne trude raditi ništa drugo. Novac, klopa i piće na jednom mjestu, i svi su veseli i sretni, pa zar ima boljih radnih uvjeta!? Poslije par vjenčanja imate dovoljno materijala za promociju vaših sposobnosti na vlastitom webu, gdje možete olakšati potencijalnim klijentima da vas pronađu i kontaktiraju.
Ovo su vrlo kvalitetni načini zarade kroz fotografiju čak i ako niste potpuno afirmirani fotograf, svi ovi proizvodi idu u vaš portfolio i olakšavaju vašem idućem klijentu da se brže odluči za vas. Spomenimo još i za kraj kako se pored navedenih načina zarađivanja novca fotografiranjem često otvaraju i sporedni kanali zarade poput grafičkog dizajna, obrade fotografija, organiziranja raznih webinara, seminara i radionica vezanih uz fotografiju.
Piše Vladimir Leutar