Imate poslovnu vijest koju želite podijeliti sa svojim ciljanim javnostima, važnu prekretnicu koju ste ostvarili ili kampanju koju ste započeli? Najbolji način da sve informacije uobličite i pošaljete ih medijima je u formi priopćenja za medije. Postoji nekoliko općenitih pravila kod pisanja priopćenja za medije koja će vam olakšati komunikaciju s medijima i uz čiju će primjenu naći put do objave i u konačnici do ciljanih javnosti.
1. Vijest
Kako bi medijima sadržaj koji im šaljete bio zanimljiv jedno od osnovnih pravila je da treba biti novost ili vijest. Ako se pitate kako odrediti ima li nešto vrijednost vijesti, najbolji način da testirate svoj sadržaj je da sebi iskreno odgovorite na pitanje – biste li i sami obratili pozornost na sadržaj kojeg namjeravate poslati u medije? Je li vaša informacija zanimljiva, je li korisna i hoće li zbog nečega doprinijeti boljoj informiranosti čitatelja/gledatelja/slušatelja? Medijima šaljite važnije informacije kako ne biste izazvali suprotnu reakciju, odnosno postavljanje vaših objava na spam listu.
2. Naslov prodaje priču
Zanimljiv naslov koji će odmah uhvatiti pozornost je kao i nekoliko sekundi za ostavljanje prvog dojma prilikom upoznavanja. U medije dnevno stiže nekoliko desetaka priopćenja, a vi očekujete da vaš bude jedan od onih koje će novinar otvoriti. Naslov je jedan od razloga zašto pa se pobrinite da bude dovoljno dojmljiv.
3. Prvi odlomak
Novinarskim rječnikom rečeno – najvažnije informacije idu „u glavu“. Nemojte okolišati, nego vijest odmah podijelite s primateljem. Jasno, sažeto i precizno odgovorite na pitanja – tko, što, kada, gdje, zašto, kako? Prvi odlomak mora ujedno i zainteresirati čitatelja da više informacija potraži u nastavku teksta.
4. Hiperlinkovi
U prvi odlomak je preporučljivo uključiti i hiperlinkove koji će voditi na stranice tvrtke ili aktivnosti koja se provodi. Hiperlinkovi povećavaju vidljivost na tražilicama, a i mogu dodatno skrenuti promet na matične stranice tvrtke.
5. Uključite brojke
Ukoliko raspolažete relevantnim podacima svakako ih podijelite s medijima jer su konkretni matematički pokazatelji najkraći put vizualizacije onoga što želite predstaviti.
6. Fotografije
Dodatna vrijednost koju će mediji znati cijeniti su već pripremljene fotografije visoke rezolucije koje im šaljete uz objavu. Bilo da je riječ o novom proizvodu ili usluzi, važnom postignuću ili priznanju, fotografija ipak govori tisuću riječi, ali i dodatno skraćuje put do željene objave.
7. Citati
U priopćenje za medije svakako uključite izjavu odgovorne osobe ili više njih. Pokušajte izbjeći ponavljanje informacija i izjavama dodatno naglasite važnost vijesti koju želite prenijeti.
8. Stil pisanja
Razmislite kome se obraćate. Ako su vam cilj poslovni mediji stil pisanja je informativan i ozbiljan, a ako se obraćate lifestyle zajednici priopćenje za medije može biti i opuštenije, no i dalje vrijede zlatna pravila spomenuta ranije.
9. Duljina teksta
Optimalno je priopćenje za medije ispisati na jednoj stranici, no može biti i nešto opširnije ukoliko prilika to zahtijeva.
10. Kontakt informacije
Ne zaboravite navesti osobu za kontakt kako bi urednici i novinari znali kome se obratiti za dodatne informacije. Ponekad je dobro i osobno novinara ili urednika podsjetiti na poslano priopćenje jer nerijetko informacija promakne zbog obima posla.
Marina Karamatić Sopić, managing partner Ambrela komunikacija, agencije za Odnose s javnošću i organizaciju događaja
