Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Kakva je veza između grickalica i europskog prvenstva u nogometu

Slane grickalice su jedna od najomiljenijih razbibriga koje su najtraženije upravo u vrijeme velikih sportskih natjecanja. Uoči nastupajućeg europskog prvenstva u nogometu odlučili smo istražiti kakvi su stavovi kada je riječ o konzumaciji ovih popularnih proizvoda.

Kategorija slanih grickalica prema Nielsenovoj klasifikaciji obuhvaća čips od krumpira (uključujući i onaj u obliku štapića), flipseve (ekstrudirane grickalice), čips od kukuruza (uključujući tortilje), krekere, kokice, štapiće, perece, krušne štapiće, orašaste plodove te sjemenke.

Analiza prodajnih rezultata, koja obuhvaća godišnje razdoblje travanj 2015. – ožujak 2016. u usporedbi s prethodnih 12 mjeseci (MAT period), ukazuje na stabilnost kategorije jer je količinska prodaja smanjena za gotovo neprimjetnih 0,1% na ukupno prodanih 12.437 tona, dok je vrijednosna prodaja istodobno porasla za 1,1% i iznosi nešto više od 584 milijuna kuna.

Vodeći proizvođači u kategoriji slanih grickalica su (abecednim redom): Bobi snacks (Bobi), Franck (Čipi čips, Franck, Kroki kroket, Tip top, My Chips), Koestlin (Koestlin, Saltas), Podravka (Kviki) i Štark (Chipsos, Smoki, Prima). Trgovačke robne marke zajedno imaju 38% količinskog udjela u ovoj kategoriji.

Upitani koliko često jedu grickalice:

  • najveći broj ispitanika (30,5%) odgovara da ih konzumira nekoliko puta mjesečno.
  • Vrlo slične udjele imaju odgovori “Samo u posebnim prigodama (utakmica, rođendan, zabava…) s 24,9% i
  • “Nekoliko puta tjedno” s 24,7% udjela.

Da ne jedu grickalice kaže 14,7% ispitanika, a onih koji ovu kategoriju konzumiraju svakodnevno ima 5,2%. Čips je dosta uvjerljivo na prvom mjestu omiljenih vrsta grickalica koji kao svoj prvi izbor ističe 36,1% konzumenata kategorije.

Upola manje udjela (18,8%) od čipsa ima kikiriki, a potom s manjim udjelima dolaze: flips (9,2%), štapići (9,1%), kokice (8,9%), sjemenke bundeve (6,7%), krekeri (4,1%), indijski oraščići (3,5%), pistacije (2%) i sjemenke suncokreta s 1,7% udjela.

Nikakvih iznenađujućih odgovora nije bilo na pitanje gdje se najčešće kupuju slane grickalice jer čak 98,1% konzumenata ovu kategoriju kupuje u trgovini.

S minimalnim udjelima tu su još i kupnja na benzinskim postajama s 1,1%, na kiosku s 0,4%, na štandovima s 0,2% i u kinu s također 0,2%.

Kada je riječ o okusu čipsa, kao najpopularnije vrste slanih grickalica, paprika je najomiljeniji okus koji preferira 45% konzumenata, a nije tako daleko niti slani (regular) koji ima 37,1%.

Daleko je manje popularan čips s okusom sira koji ima 9,8% udjela, a zatim dolaze pikantni (4%), s aromom jogurta (2,8%), s aromom suhomesnatih proizvoda (1%) i s aromom kečapa (0,3%).

Željeli smo vidjeti i paze li potrošači na zdravstveni aspekt kupujući grickalice s manjim udjelom soli, masnoća i sl.

Dobiveni odgovori pokazuju da dvije trećine njih (66,3%) ne obraćaju pažnju na taj aspekt kod kupnje, dok jedna trećina njih (33,7%) ipak pazi na sastav grickalica koje konzumira.

Istraživanje su proveli magazin Ja TRGOVAC i agencija Hendal tijekom travnja 2016. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku od 400 građana Republike Hrvatske starijih od 15 godina.

Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz metodu slučajnog odabira kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Izvor: Ja Trgovac


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.