Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Koje su osnovne stavke poslovnog plana i kako ga napraviti?

Pokrećete novi posao ili proširujete postojeći? Pitate se trebate li izraditi poslovni plan? Što je to? Kako ga i zašto napraviti? Poslovni plan nije formalnost. Ne služi samo da banci ili partneru pokažete isplativost projekta. Za dobar poslovni plan potrebno je razmišljati unaprijed i predviđati različite mogućnosti razvoja projekta pa tako dolazite u prednost jer možete na vrijeme ispraviti pogreške.

Pokrećete novi posao ili proširujete postojeći? Pitate se trebate li izraditi poslovni plan? Što je to? Kako ga i zašto napraviti? Poslovni plan nije formalnost. Ne služi samo da banci ili partneru pokažete isplativost projekta. Za dobar poslovni plan potrebno je razmišljati unaprijed i predviđati različite mogućnosti razvoja projekta pa tako dolazite u prednost jer možete na vrijeme ispraviti pogreške.

Poslovni plan koristan je ponajprije poduzetniku – da realno procijeni visinu ulaganja, potrebe za ljudskim resursima i analizira isplativost projekta. Budućnost tvrtke mnogo je izvjesnija ako je poslovni plan izrađen kvalitetno i realistično.

Od početka do kraja

Kada projekt počne, uz dobar poslovni plan bit će lakše pratiti realizaciju i korigirati ono što možda krene u smjeru različitom od planiranog. Dakle, riječ je o višestruko korisnom dokumentu – za planiranje i praćenje projekta, za dobivanje kredita i privlačenje ulagača.

Poslovni plan polazi od definiranja projekta i ciljnog tržišta. Koji proizvod nudimo i kojim potencijalnim kupcima? Ne biste vjerovali koliko poduzetnika ne zna jasno odgovoriti na ta pitanja.

Objektivan i optimističan

Kada znamo što i kome nudimo, treba napraviti istraživanje tržišta i analizu konkurencije. Tko su naši konkurenti i po čemu ćemo se razlikovati (i biti bolji) od njih? Hoćemo li ponajprije konkurirati cijenom, kvalitetom ili na neki drugi način? Kada to utvrdimo, moći ćemo preciznije planirati veličinu ulaganja u osnovna sredstva, marketinške aktivnosti, kao i potrebe za ljudima.

U konačnici, poslovni plan financijski je dokument u kojemu treba treba prikazati jasne i realistične procjene budućih ulaganja, prihoda i rashoda. Iz toga će proizaći i isplativost ulaganja. Za dobar poslovni plan potrebno je razmišljati unaprijed i predviđati različite mogućnosti razvoja projekta. Osim poznavanja industrije, za to je potrebno i iskustvo u izradi poslovnog plana. Iako je svaki plan bolji od nikakvog, korisno je da ga izrade stručnjaci.

Kako to izgleda u praksi?

Poslovni plan ima standardiziran format i u pravilu od 10 do 50 stranica. Konkretan sadržaj ovisi o vrsti posla i ulaganja. Razlikuju se potrebna istraživanja, analize i predviđanja za velika i mala ulaganja, za ulaganje u proširenje postojećeg posla i za ulaganje u novi poduzetnički pothvat, za ulaganja u proizvodnju i za ulaganja u usluge i slično.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.