Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Koje su vrijednosti exit intervjua?

Exit intervju može biti odličan alat ako se radi na ispravan način i ako se nakon njega radi folow up.

Koje su vrijednosti exit intervjua? Radite li ga „pro forme“ ili ga koristite kao koristan feedback za preispitivanje unutarnjih procesa, radne klime, rukovođenja, timskog rada i sl. Radite li ga uopće?

Exit intervju može biti odličan alat ako se radi na ispravan način i ako se nakon njega radi folow up. On je prilika za iskren razgovor iz kojeg se može dosta naučiti, a svakoj tvrtki bi trebalo biti važno znati zašto bilo koji njen zaposlenik odlazi.
Ako želite zadržati vaše najbolje zaposlenike i privući nove, onda je ključno saznati zašto bi oni potencijalno mogli otići od vas kao i što bi ih nagnalo da ostanu.
Što je exit intervju? To je razgovor između predstavnika tvrtke i zaposlenika koji je odlučio napustiti tvrtku. Suprotan je razgovoru za dobivanje posla. Umjesto pitanja zašto se žele priključiti tvrtki, pita ih se zašto žele otići. Cilj exit intervjua je bolje razumjeti razloge odlaska zaposlenika u nadi da tvrtka može poboljšati način rada i spriječiti druge zaposlenike da slijede isti primjer.

Nekoliko korisnih savjeta vezanih uz vođenje exit intervjua:

  • Svaki zaposlenik koji odlazi treba biti pozvan na exit intervju, ne samo neki, bilo da se radi o „problematičnim“ ili hvaljenim zaposlenicima, također zaposlenici svih hijerarhijskih skupina.
  • Zaposleniku koji dolazi treba unaprijed poslati teme o kojima će se razgovarati tako da se može pripremiti i dati precizne odgovore, a time će se i tenzija iščekivanja smanjiti.
  • Najbolji timing za exit intervju je na zadnji radni dan zaposlenika ili u periodu do nekoliko dana nakon završetka radnog odnosa. Zašto? Jer već nakon tjedan dana zaposleniku nisu toliko svježe informacije o stvarima o kojima se razgovara i mentalno su već negdje drugdje pogotovo ako započinju odmah s novim zaposlenjem.
  • Exit intervjue obično provode HR osobe u tvrtkama, ali ne nužno. Bitno je da se radi o osobi od povjerenja koja će lako i jednostavno uspostaviti komunikaciju sa zaposlenikom te koja će mu omogućiti da se otvori i iskreno govori o svojim iskustvima na radnom mjestu. Voditelj exit intervjua nikako ne bi trebao biti direktni nadređeni iz razloga odnosa zaposlenika s njim. Poznata nam je svima izreka: „People don’t quit jobs, they quit their bosses“
  • Zlatno je pravilo uvijek da treba više slušati i manje govoriti. Nije uloga onoga koji vodi intervju da brani odluke tvrtke niti da opravdava neke postupke, već da prikupi informacije za razmatranje u kasnijem trenutku vremena.
  • Exit intervju ne treba striktno „voditi“, već ga navigirati u smjeru u kojem zaposlenik želi govoriti i tako mu dati prostor da kaže ono što želi.
  • Rezultate exit intervjua treba podijeliti s cijelom upravom tvrtke, ne samo s direktnim nadređenim(a) jer su tako svi informirani o vrijednim povratnim informacijama o kojima treba dalje razgovarati i donijeti eventualne odluke o promjenama unutar tvrtke.
  • Sve navedeno dosad je zapravo bio lakši dio. Sad slijedi teži, a to su „action points“. Ako je exit intervju napravljen na pravi način, za vjerovati je da se razgovaralo i o osjetljivim stvarima koje nisu samo hvalospjevi tvrtki već informacije o kojima treba dobro promisliti i poduzeti odgovarajuće korake za poboljšanje.
    Neki primjeri pitanja na exit intervjuu:
  • Što je ono što ova tvrtka radi zaista dobro, u čemu smo dobri?
  • Što je ono što bismo trebali unaprijediti?
  • Jeste li osjećali podršku od strane Vašeg direktno nadređenoga?
  • Jeste li imali dobre uvjete za rast i razvoj?
  • Što biste Vi predložili kao poboljšanja koja bi tvrtka trebala uvesti?

Na kraju, jako je važno exit intervju napraviti na profesionalan način poštujući zaposlenika koji odlazi i njegov izbor. Ne zaboravimo da su sadašnji zaposlenici, ali i oni bivši, najbolji ambasadori neke tvrtke.

Pročitajte još:

Ljudski resursi

Iskoristite svoj potencijal i pronađite posao po svojoj mjeri!

Novosti

Moć preporuke nije samo u tome što bivši poslodavac lijepo govori o vama budućem poslodavcu.

Poduzeća

Inovativnim i kvalitetnim HR praksama Procter & Gamble ponovno je zadovoljio kriterije nezavisnih HR stručnjaka te tako obnovio titulu nositelja certifikata Poslodavac Partner.

Ljudski resursi

Među najtraženijim zanimanjima u 2022. godini su ona iz područja turizma i ugostiteljstva te prodaje. Udio oglasa u kategoriji prodaje povećao se u odnosu...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.