Koliko dizajn utječe na odluku o kupnji?

Koliko dizajn utječe na odluku o kupnji?

Na Visokoj poslovnoj školi Zagreb s pravom javnosti predajete nekoliko kolegija vezanih uz promociju proizvoda i dizajn. Koliko je bitan dizajn pri prodaji proizvoda?

Dizajn je danas u trendu – često se govori o modnom dizajnu, interijerima, dizajnerskim predmetima… i to je danas jedna od tema u svim medijima, a ne bi bila, kad ljude ne bi zanimala. Razmislite sami, koliko na vašu odluku o kupnji utječe dizajn? Na mene, recimo, utječe. A što je u stvari dobar dizajn? To je u jednakoj mjeri estetska vrijednost – sklad i dopadljivost, kao i funkcionalnost, dakle lakoća upotrebe, ispunjavanje očekivanja koja kao kupac imate prema nekom predmetu. Drugim riječima, dobili smo i odgovor – dizajn se pokazuje kao vrlo bitan element prodaje, jer dobro dizajniran predmet neće biti samo lijep, nego i funkcionalan.

Mnogi kažu da su žene najveći potrošači. Kakav je utjecaj dizajna na žene, a kakav na muškarce?

Rekla bih da nema nekih rodnih razlika, kada govorimo o dizajnu. Muškarci su, na primjer, vrlo zahtjevni kad razmišljaju o kupnji automobila, polažu pozornost na sitne dizajnerske detalje, koji omogućavaju udobnost i sigurnost, a onda možda u konačnici i društveni status koji stoji iza  neke poznate marke, no to već ovisi o osobnom sustavu vrijednosti. Danas se podjednako dotjeruju, pronalaze osobni izričaj ili ‘stajling’, mlade žene, kao i muškarci. Tako da bih rekla kako dizajn ima jednak utjecaj na oba spola, samo su u pitanju možda različiti interesi, potrebe i prioriteti.

Sanja Rocco

Koliko je vaš otac, poznati marketinški stručnjak, utjecao na vaš osobni razvoj i je li vas naučio nečemu što biste posebno izdvojili?

Moj je otac, naravno, odigrao veliku ulogu u mojem osobnom razvoju. Slične smo naravi, tako da smo bili jako vezani. U početku me ekonomija, te marketing, kao područje njegovog posebnog interesa, nisu zanimali, pa sam kao studij odabrala arhitekturu. No, zapravo sam o marketingu puno slušala kod kuće. Kasnije sam spletom okolnosti postala grafički dizajner, čime sam se bavila dugi niz godina i uživala radeći kreativne projekte. Često mi je govorio kako bi marketing bio dobra nadgradnja. I na kraju sam ga poslušala. Mislim da nisam pogriješila. Danas je moje područje interesa dizajn menadžment, dakle spajam dvije discipline kojima se bavim i koje poznajem. Što bih posebno izdvojila kao njegovo nasljeđe? Otac me naučio da budem iskrena u komunikaciji, što ljudi ponekad i ne cijene, radije slušaju ono što žele čuti. Osim toga, bio je pobornik interdisciplinarnosti, u koju i ja duboko vjerujem. U Hrvatskoj ima premalo sluha za interdisciplinarne projekte.

Visoka poslovna škola Zagreb s pravom javnosti, ima jedinstveni preddiplomski stručni studij marketinga i komunikacija. Kako gledate na razvoj ovih disciplina u Hrvatskoj?

Marketing i komunikacije su dvije usko vezane discipline, što je ovaj naš program i prepoznao. Nijedan poduzetnik, mali ili veliki, ne može napredovati ako se ne zna izraziti – jasno postaviti i predstaviti svoje ciljeve – kako svojim klijentima i široj javnosti kojoj se obraća putem raznih medija i uz pomoć raznih alata, tako i svojim vlastitim zaposlenicima. U praksi se ove dvije discipline često, rekla bih čak nasilno razdvajaju. Postoje marketinški odjeli i odjeli za odnose s javnošću, a među njima zna vladati i rivalitet. No bez njihove uske, svakodnevne suradnje i koordinacije svih aktivnosti, koje također trebaju biti ugrađene u sve ostale aktivnosti poduzeća, neće biti sreće i uspjeha.

Koju svoju odluku, postupak ili projekt smatrate zaslužnim za uspjeh? Je li doista put do prosperiteta prepun odricanja?

Uh, ne znam što bih odgovorila. Svaka osoba se nalazi u nizu situacija kad mora donijeti neke odluke, koje će joj kasnije možda preusmjeriti život. Koji put znamo što će nam te odluke donijeti, a koji put  baš i ne. Nisam osoba koja daleko planira. Više sam intuitivne naravi. Tako sam i odlučivala u životu. No nijednu odluku ne bih mijenjala. Mislim da iza ozbiljnog prosperiteta, osobnog razvoja uvijek stoji uporan rad. Trajne vrijednosti ne padaju s neba, za njih se treba pomučiti.

Kojim se svojim projektom posebno ponosite?

Pa, izdvojila bih našu prvu znanstveno-stručnu konferenciju koja nije moj projekt, nego samo moja ideja. Međutim, kolegice i kolege su predložili da nosi ime mojeg oca, kao prvog dekana Visoke poslovne škole Zagreb, što za mene i moju obitelj ima posebno značenje. U organizaciju je čitava ekipa škole uložila velik trud, ali je rezultat bio sjajan.  Dobili smo pohvale mnogih sudionika, kao i naših stranih gostiju. To me ispunilo osjećajem zadovoljstva.

Naslovna fotografija: Sanja Rocco u društvu Kreativnog odjela Visoke poslovne škole Zagreb koji je aktivno sudjelovao u organizaciji konferencije.

Podijeli

Odgovori

Top