Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Komunikacija za vrijeme COVID-19 pandemije

Dok se u brojnim državama počelo s popuštanjem zaštitnih mjera, komunikacijski stručnjaci iz 30 europskih ureda međunarodne agencije Grayling, osvrnulo se na komunikacijske trendove za vrijeme COVID-19 pandemije na temelju opažanja sa svojih tržišta.

Dok se u brojnim državama počelo s popuštanjem zaštitnih mjera, komunikacijski stručnjaci iz 30 europskih ureda međunarodne agencije Grayling, osvrnulo se na komunikacijske trendove za vrijeme COVID-19 pandemije na temelju opažanja sa svojih tržišta.

5 ZAPAŽANJA O TRENUTNOM STANJU

1.    Brisanje granica između Online i Offline svijeta

U prvom tromjesečju 2020. godine dogodio se veliki kulturološki zaokret diljem svijeta, budući da su se razvile nove društvene norme uslijed COVID-19 pandemije. Potreba za društvenim distanciranjem rezultirala je velikim promjenama u našim životima i premještanjem u online okruženje, odnosno stvaranjem velikih promjena u komunikaciji čime su aplikacije kao što su Zoom, Skype ili Teams postale dijelom svakodnevnice. Cijele zajednice i demografske skupine preselile su svoje postojanje na Internet (virtualno vježbanje, učenje stranih jezika, druženje i ispijanje kave) brzinom koju bi ranije smatrali nemogućom. U toj su promjeni uključene javne i državne institucije. Primjerice, u Hrvatskoj svjedočimo da se brojne birokratske obveze sada mogu obavljati online čime se omogućuje nastavak poslovanja. Također, vrlo je izgledno kako će se škola završiti „od doma“ gdje oni najmlađi vješto koriste sve prednosti Google i Microsoft alata kako bi uspješno izvršavali svoje školske obaveze.

Što to znači za brendove

  • Sve je moguće – postojeće tehnologije su tu kako bi se koristile za stvaranje besprijekornog online / offline iskustva uz minimalne troškove
  • Vjerujte potrošaču – proteklih nekoliko tjedana pokazali su nam da se zapravo SVI mogu uključiti u online komunikaciju i aktivnosti
  • Online komunikacija se razlikuje – morate komunicirati i upravljati drugačije
  • Sadržaj je još veći prioritet – sadržaj mora odgovarati ovoj situaciji temom, tonom i trenutkom

2.    Zajednica i suradnja

Iako je donedavno bilo teško pronaći pozitivnu stranu ove situacije, ipak se ona neosporno pojavila u pogledu razmjera i brzine zajedničkih inicijativa koje su nastale kao odgovor na COVID-19 pandemiju.

Od razvoja online alata za surađivanje kako bi se pomoglo u borbi protiv širenja COVID-19, do cjelokupnih obrazovnih programa koji su nastali u virtualnom svijetu, do zborova, klubova i orkestara koji su se premjestili iz fizičkog u virtualni svijet. Hrvatski glazbenici također su se pridružili paktu, donijevši voljenu glazbu u svačiji dom u formi virtualnih koncerata dok se brojne hit predstave streamaju online na službenim stranicama kazališta. Potreba povezivanja, formiranja zajednica i razmjene iskustava nikada nije bila očiglednija.

Što to znači za brendove

  • Svi i svaka tvrtka ima svoju zajednicu – pomognite vašoj u okupljanju
  • Pronađite i pridružite se postojećim zajednicama – nije uvijek ispravno stvoriti vlastitu
  • Ljudi će uvijek naći način za povezivanje – neće to učiniti tamo gdje to očekujete ili ste vi to odabrali, ali će se to uvijek dogoditi. Trebate naći način da se uklopite ili da podržite kada se dogodi
  • Djelujte lokalno – nacionalni brendovi mogu imati koristi podržavanjem lokalnih zajednica
  • Sada nije vrijeme za rivalstvo – razmislite s kojim partnerima ili još bolje konkurentima možete surađivati za opće dobro

3.    Čovječnost

Kako smo dublje ulazili u pandemiju i izolacijske mjere, ljudi su sve više tražili povezanost s drugim ljudima i zajedništvo – odnosno ljudski pristup komunikaciji. Nasuprot tome, došlo je do otpora prema brendovima ili ljudima za koje se smatra da se ne ponašaju humano – ili drugačije rečeno: nedovoljno humanitarno i odgovorno.

Što to znači za brendove

  • Sada je vrijeme da dokažete svoju korporativnu odgovornost – kako možete pomoći i što možete ponuditi
  • Komunikacija bi trebala biti otvorena, iskrena i empatična – trenutna je situacija kompleksna; možda nemate sve odgovore, ali budite transparentni i pokažite da prolazite kroz ovu situaciju zajedno s ljudima
  • Postavite ljude u središte svoje komunikacije – bez obzira je li riječ o izvršnom direktoru ili osoblju iz „prvih redova“, pokažite lica koja stoje iza tvrtke i brenda kako biste humanizirali ono što govorite
  • Budite fleksibilni sa sadržajem – svi radimo od kuće i/ili u izvanrednoj situaciji, stoga ljudi ne očekuju uobičajen, savršeno uređen sadržaj. Trenutno se čak više cijeni i vjeruje sadržaju koji nije „savršen“, ali odgovara trenutku u kojem se nalazimo

4.    Brendovi, držite se svoje domene

Sada je više nego ikada prije od vitalne važnosti da brendovi i tvrtke imaju jasnu ideju o svojoj poziciji u ovom razgovoru. U okruženju saturacije COVID-19 sadržaja važno je da brendovi znaju da ne moraju uvijek imati nešto za reći.

Što to znači za brendove

  • U vrijeme krize nikad ne provodite prodaju – komunikaciju bi isključivo trebali fokusirati na pomaganje svojim potrošačima, zajednicama i zaposlenicima
  • Budite korisni – bez obzira je riječ o pružanju profesionalnih savjeta ili zabave kupcima koji se nalaze u izolaciji, pobrinite se da ono što komunicirate zaista nekom pomaže
  • Ne izlazite iz svoje domene autoriteta – ako niste tvrtka iz medicinskog sektora ne pružajte medicinske savjete. Fokusirajte se na vaš brend ili poslovne vještine te na koji se način oni odnose na učinke COVID-19 pandemije
  • Najvažnije, ako nemate nešto korisno ili novo za reći, radije ne govorite ništa

5.    Promjena i poremećaji

Daleko smo od toga da možemo točno predvidjeti kakav će oblik imati društvo i gospodarstvo dok se prilagođavamo postpandemijskoj stvarnosti. Međutim, sigurno je da će biti ogromnih mogućnosti kada se ponovno otvore tržišta i postanu vidljivi novi modeli poslovanja, budući da naši izmijenjeni i promjenjivi stilovi života dovode do istodobnih promjena ponude i potražnje. U Hrvatskoj smo već svjedoci ovih promjena gdje su mali poljoprivredni gospodarstvenici prodaju prilagodili online kanalima i time doslovno primijenili paradigmu od polja do stola.

Što to znači za brendove

  • Razmišljajte oprezno – odluke koje tvrtke sada donesu potencijalno će odrediti njihov srednjoročni smjer
  • Niti jedna industrija ili tip poslovanja ne bi trebali ne učiniti ništa – postoje prilike i prijetnje za sve
  • Kontinuirana adaptacija – regularno, pametno razmišljanje o tome kako se situacija odvija vitalna je kako bi brendovi umanjili izazove i stvorili prednosti
  • Sada je vrijeme za odvažno i veliko promišljanje – ne budite okovani razmišljanjem „kako je uvijek bilo“. Sada je sve drugačije.

 


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.