– Zadnja proljetna konferencija bila je u Nici, i onamo sam otišla sa šeficom marketinga, gdje se rodila ideja da ujedinimo kulturnu i turističku promidžbu Hrvatske. Iako smo prvo sve mislile organizirati u Dubrovniku, konačni izbor pao je na Zagreb. Izvršni odbor već je bio u izvidnici i više je nego oduševljen – ispričala je Smiljanka Škugor-Hrnčević, ravnateljica Hine, kako je počela priča o konferenciji u Hrvatskoj.
Promicanje turizma i povijesne baštine
Birajući sponzore, organizatori su se odlučili za Hrvatsku turističku zajednicu, TZ Grada Zagreba, Hrvatski telekom i tvrtku Potomac. Tako će gosti dobiti na dar DVD te imati priliku vidjeti sva mjesta na Jadranu koja se smatraju biserima za ljetovanje, kao i 16-minutni film o kravati. Tako će zapravo dobiti dobar prikaz Hrvatske kroz povijest na temelju simbola – kravate koju svi muškarci nose oko vrata.
Osim toga, to je idealna prilika za turističku promidžbu Hrvatske u predsezoni te u vrijeme kada je svaki gost više nego dragocjen. Kolege novinare i goste odvest će i na Plitvice, a zagrebački gradonačelnik Milan Bandić organizirat će svečanu večeru u Dvercima nakon što goste provede kroz Gornji grad.
Kriza utječe na medije
– Usput ćemo razgovarati o krizi koja pogađa i novinske agencije. Svijet je postao globalan i probleme koje ima Hina imaju i velike agencije poput američkog Associated Pressa, australskog AAP-a, španjolske EFE, njemačkog DPA itd. Pod najveće probleme svakako spadaju i opadanje tržišta te borba za osmišljavanje novih proizvoda kako bi se pridobili novi klijenti i slični – rekla je Škugor-Hrnčević.
Za vođenje novinske agencije potrebno je imati širok spektar znanja. Takva osoba mora biti menadžer s opsežnim novinarskim znanjem, treba poznavati ustrojstvo agencije, znati što ona predstavlja u Hrvatskoj te poznavati medijsko tržište u cjelini.
Tako je ta osoba spoj novinara i dugogodišnjeg urednika koja treba znati uobličiti, odnosno usmjeriti razvoj u smjeru koji će biti orijentir i potpora svim korisnicima. Inače, Hina i po zakonu ima obvezu izvještavati o svim relevantnim zbivanjima u državi.
Hina i recesija
Ravnateljica se ne boji utjecaja krize na Hinine korisnike, niti očekuje veliki potres na tržištu.
– U krizi ima pomalo i histerije. Zato treba ostati hladne glave i staviti sve na hladni pogon dok ne prođe – smatra naša sugovornica.
Glede budućnosti, ravnateljica se i dalje vidi u Hini, gdje je u potpunosti ostvarila ambicije. Misli da velike šanse za iskorak s novim proizvodima imaju projektom informacijske baze dobivenom iz Vjesnikove baze, te vlastitom od 1990. godine. Tako će medijskim monitoringom moći ponuditi gotovo sve. Projekt će predstaviti na konferenciji a posebnu vrijednost ima što na njemu rade stručnjaci s Filozofskog fakulteta i Fakulteta elektrotehnike i računalstva.