Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Edukacija

Kongresna i event industrija radi koronavirusa bilježi velike gubitke, ali se nada nastavku aktivnosti u jesen

PoslovniTurizam (www.PoslovniTurizam.com), specijalizirani internetski portal za hrvatsku kongresnu i event industriju, proveo je istraživanje o utjecaju aktualne svjetske zdravstvene krize izazvane širenjem koronavirusa (COVID-19) na poslovna putovanja te organiziranje poslovnih i znanstvenih skupova.

PoslovniTurizam (www.PoslovniTurizam.com), specijalizirani internetski portal za hrvatsku kongresnu i event industriju, proveo je istraživanje o utjecaju aktualne svjetske zdravstvene krize izazvane širenjem koronavirusa (COVID-19) na poslovna putovanja te organiziranje poslovnih i znanstvenih skupova.

Istraživanje je provedeno u razdoblju od 24.03. do 27.03.2020. metodom on-line ankete,  a obuhvatilo je 79 ispitanika (kongresni hoteli, specijalizirane agencije i ostali subjekti koji posluju u domeni kongresno-poslovnog turizma) na području cijele Hrvatske.

Turizam kao i kongresna industrija, koja globalno čini 15-ak posto ukupnih putovanja, trenutnom su krizom najpogođeniji sektori gospodarstva. U proteklih mjesec dana, posebno otkako su na snazi preporuke i zabrane Stožera civilne zaštite koje se odnose na javna okupljanja, otkazana je ili odgođena većina skupova koji su trebali biti održani ovog proljeća.

Prema izjavama 45% ispitanika, prošle je godine zabilježen rast MICE segmenta (engl. akronim meetings, incentives, conventions, events) između 10 i 30% u odnosu na godinu ranije te je prema najavama upravo 2020. trebala biti rekordna godina prema broju održanih skupova. No, trenutna situacija je vrlo teška i neizvjesna; značajan broj skupova je odgođen za jesen ili za proljeće iduće godine te već sada vlada povećana potražnja za slobodnim terminima konferencijskih prostora.

Gubitak prihoda izazvan ovakvim iznenadnim zaustavljanjem svake poslovne aktivnosti u domeni poslovnog turizma 40% ispitanika mjeri u iznosu do pola milijuna kuna, dok kod 25% njih gubici sežu i do pet milijuna kuna ove godine. Iako osiguranja ne pokrivaju otkazivanja poslova radi više sile, gotovo 60% sudionika ankete izjavila je kako ne planira otpuštati zaposlenike, no zabilježena su smanjenja plaća i racionalizacija poslovanja tvrtki koje trenutno opstaju uglavnom zahvaljujući rezervama iz prethodnih godina.

Očekuje se porast virtualnih evenata

Kongresna industrija se pretežno oslanja na susrete uživo, no u situaciji u kojoj vlada nesigurnost vezana za društvena i javna okupljanja, 45% ispitanika očekuje da će dio evenata u budućnosti postati virtualno te će se koristeći tehnološka rješenja organizirati virtualne konferencije i kongresi, webinari i slično, dok 40% ispitanika nije sigurno hoće li ovakva događanja zamijeniti ona tradicionalna. „Ljudi su prije svega društvena bića te je osobni kontakt i dalje potreban. Vjerojatno će se dio skupova raditi virtualno, ali ljudi žele direktni kontakt i vratit će se takvom komuniciranju“, dio je komentara na pitanje o budućem formatu evenata.

Nesigurnost putovanja i gospodarska kriza – najveći problemi koji očekuju kongresnu industriju

Ukoliko se zdravstvena situacija stabilizira do ljeta te se suzbije globalna pandemija virusa i vrati se povjerenje u putovanja i poslovna okupljanja, čeka nas vrlo izazovna jesen. Prema očekivanjima sudionika istraživanja, obilježit će je nedostatak slobodnih termina za bukiranje događanja (40% ispitanika) te štednja uslijed gospodarske krize. Posljedice će biti manji broj događanja i sudionika te manji broj sponzora (75% ispitanika).

„Nakon svjetske financijske krize 2008. godine kongresna industrija se uspjela realtivno brzo oporaviti, a Hrvatska je zadnjih nekoilko godina bilježila snažan rast i sve veću popularnost na međunarodnom tržištu kongresa i incentive putovanja. No, sada ponovno kreće od početka. Poslovni skupovi i edukacije pretežno su vezana uz poslovni sektor te će i oporavak ovisiti u najvećoj mjeri o stanju u gospodarstvu. Brojne tvrtke će se boriti za opstanak, smanjivat će troškove i u takvoj situaciji teže će se odlučivati za team buildinge, seminare izvan vlastitih lokacija i slično.“, izjavila je Daniela Kos, voditeljica projekta PoslovniTurizam.

Gotovo 70% ispitanih izjavilo je kako država može pomoći konkretnim mjerama u oporavku ovog poslovnog segmenta, prije svega smanjenjem PDV-a u turizmu te oslobođenjem privrednih subjekata od plaćanja doprinosa na plaće zaposlenika i poreza na dobit te nameta poput turističke članarine i članarine HGK u sljedećih 6 mjeseci.

 

 


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.