Danas se teško sjetiti proizvoda i usluge koji ne postoji. Teško je ući u djelatnost u kojoj je nikakva ili mala konkurencija.
Naši polaznici u Poslovnom učilištu Filaks se često čude kada radimo na nekom poslovnom slučaju ili projektu pa uporno inzistiramo na definiranju što jasnije konkurentske prednosti.
Čini se pomalo dosadno ponavljati ista pitanja: „Objasni zašto bi netko kupio, zašto bi se odlučio baš za vas u moru ponuda, zašto bi ovo, zašto bi ono…?“ Međutim, te sitne razlike na tržištu su danas od izuzetne važnosti. N. Bate kaže da proizvode ne trebamo prodavati po cijeni već po vrijednosti. Zapitajte se koliko Vi stvarno vrijedite na tržištu radne snage, koliko vrijede proizvodi ili usluge koje isporučujete tržištu, kakva je percipirana vrijednost… Provjerite što o tome kažu vaši klijenti i kupci… Razmislite i analizirajte kako možete biti i bolji od toga ili biste svoju poslovnu priliku trebali potražiti na drugom mjestu ili u drugim poslovnim aktivnostima.
Znate li što ljudi govore o Vama ili o vašim proizvodima kada niste prisutni? Koliko vidim u praksi, često je riječ o krajnostima, od javnog podržavanja do tajnog kritiziranja. Naš imidž je upravo ono što ljudi govore kada nismo prisutni stoga moramo biti realni u vaganju pozitivnih i negativnih komentara. Naravno, uvijek je važno što vi želite da drugi misle o vama i jeste li zadovoljni svojim poslovnim aktivnostima i rezultatima. Ako uživate u onome što radite, ako ste postavili jasne i mjerljive ciljeve i pri tome još ne radite ništa o čemu bi se sramili govoriti pred svojom djecom, onda ne trebate brinuti. Bez obzira na postojanje brojnih taktika za stjecanje dobrog imidža i konkurentske prednosti, čini mi se da još uvijek nije potrošena Sokratova izreka: „Dobar način da zaradiš dobar ugled jest da pokušaš biti onakav kakvim se želiš prikazati“.