Konzum je, s nešto više od 1,57 milijardu eura prihoda od prodaje samo u Hrvatskoj, ujedno i najveći maloprodajni lanac u Hrvatskoj. Tisak i Mercator – H zauzeli su drugo i treće mjesto na listi najvećih u Hrvatskoj, a zatim slijede Plodine i Kaufland.
Agrokorov Konzum i Idea najveća maloprodajna grupa u Adria regiji
Prema rezultatima Deloitteova istraživanja trgovačkih lanaca u Adria regiji, Agrokorova maloprodaja tj. Konzum i Idea su, s 2, 861 milijardi eura ukupnih prihoda od prodaje, najveća maloprodajna grupa u 2010. godini. Radi se o plasmanu na temelju rezultata poslovanja koje su tijekom 2010. postigli Konzum u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, Tisak, srpska Idea i bosanski TPDC. Na drugo se mjesto plasirala Mercator grupa, s ostvarenih 2,808 milijardi eura prihoda od prodaje, u 2010. godini. Treći igrač u Adria regiji je srpski trgovački lanac Delta Maxi, s nešto preko milijardu eura regionalnih prihoda u 2010. godini.
Nakon perioda stabilnog i relativno snažnog rasta, okončanog recesijom koja je započela 2008. godine, najveći maloprodajni lanci spremno su ušli u razdoblje blagog oporavka ekonomija na području Adria regije (1). Drugim riječima, iako su u 2010. godini ekonomije ovih država još uvijek imale negativne stope rasta, sedam od deset (2) najvećih trgovačkih lanaca je povećalo svoje prihode.
Maloprodajni segment Agrokor grupe, čija većina prihoda dolazi od hrvatskog i bosanskog Konzuma, srpske Idee i hrvatskog Tiska, zadržao je vodeću poziciju na Deloitteovoj listi najvećih trgovačkih lanaca Adria regije. Kao i prošle godine, Mercator neznatno zaostaje za Agrokorovom maloprodajom, ali uz nešto snažniji rast od Agrokorova. Borba ovih dviju kompanija za primat na tržištu maloprodaje u Adria regiji još je zanimljivije pratiti u kontekstu trenutnog procesa prodaje većinskog vlasničkog paketa dionica Mercatora, jer je u trenutku pisanja ove analize Agrokor bio najizgledniji kupac.