Gdje god bili Hrvati su oduvijek znali skrenuti pozornost na sebe. Bilo nekim sportskim postignućem, znanošću, hrabrošću ili, pak, modnim detaljem. Povijest kaže da su se vojnici na dvoru kralja Luja XIII isticali ne samo kao veličanstveni ratnici, nego i po svojim pitoresknim maramama oko vrata. Taj je hrvatski modni detalj prepoznao najprije francuski dvor, a zatim i svijet.
Srećom taj modni detalj prepoznao je i Vlado Čilić zajedno sa suprugom Amelom, krenuli su u avanturu zvanoj poduzetništvo i u poodmakloj recesiji stvorili brand CROaTIE koji se može naći u trgovinama duž cijele obale ili kao promotivni materijal nekih turističkih zajednica, a prepoznale su ga i neke hrvatske institucije koje ih poklanjaju svojim partnerima i suradnicima kao podsjetnik.
“Drago mi je da se kravatica dobro primila među poslovnim svijetom. Namjera je bila da prepričamo jednu od ljepših hrvatskih priča, želja nam je prikazati Hrvatsku ne samo kao lijepu turističku destinaciju, s bogatom poviješću, kulturom i običajima, nego i kao zemlju sa stilom”, započeo je svoju priču Vlado Čilić o kravaticama magnetima za hladnjak.
Taj likovni umjetnik, kipar i slikar koji radi kao grafički dizajner oduvijek je želio ispričati priču o kravati cijelom svijetu. Prvotna ideja je bila napisati strip ili pripovijetku, a nakon dugo razmišljanja došla je ideja o magnetima. Hrvati i kravata povezani su neraskidivim vezama.
“Tu počinje priča o Hrvatima i njihovoj zemlji za koju su se kroz povijest grčevito držali, prolijevali krv za nju i naravno, uživali u njenim ljepotama, baš kao što to i danas čine zajedno sa svojim gostima. A ti gosti na odlasku mogu ponijeti lijepu uspomenu i dalje širiti priču o Hrvatskoj”, priča Čilić.
Naziv branda CROaTIE nije slučajno odabran. Izborom francuske riječi Čilići se na neki način zahvaljuju Francuzima što su prepoznali taj posebni hrvatski stil. Ujedno je to i engleska igra riječi koja kao da kaže zahrvati kravatu – CRO a TIE.
Obzirom na struku nije mu bilo teško ralizirati ideju koja je vrlo brzo prihvaćena. Kaže da je uz podršku dobivao puno prijedloga i sugestija. “Kao da je ta ideja budila u ljudima potrebu da budu dio ovog projekta i da svatko na svoj način doprinese i pomogne njegovu realizaciju. Vrlo se brzo pročuo glas o tom malom suveniru, a onda se počeo javljati i širi interes za njim”.
No, Vlado tu neće stati, magneti kravatice neće biti jedini brand proizašao kao djelo njegovih ruku. “U pripremi imamo cijelu paletu proizvoda koji će tome doprinijeti, poput uporabnih predmeta, pripovijetki i slikovnica, pa čak i smarthphone aplikacija, no ovo je prvi realiziran i zasad jedini. Na nama je da ustrajemo, a što nam donosi sutra, tek ćemo vidjeti”.
Vlado Čilić i supruga Amela svijetli su primjer mladih ljudi koji su se uz svoj “standardni” posao upustili u nemirne poduzetničke vode i uspjeli. Baš kao što je priznao, Vlado je dugo razmišljao što bi mogao učiniti na promociji kravate i Hrvatske, što će znati prezentirati. I to je ono ključno – što zna. Imao je ideju, pronašao je način kako je provesti u djelo, bio uporan i uspio. Ako je mogao Vlado, možete i vi. On vam je ovom pričom pokazao put.