Dakle, kupovna moć predstavlja zbroj svih dostupnih novčanih sredstava po stanovniku – neto primanja građana i jedan je od najznačajnijih indikatora potrošačkog potencijala. Prodaja roba i usluga direktno ovisi od razine kupovne moći.
Hrvatska na 29. mjestu
Prosjek kupovne moći po stanovniku za Europu je 11.945 eura i pokazuje mali rast (2,1%) u odnosu na prošlu godinu kada je iznosio 11.699 eura. Hrvatska je rangirana na 29. mjestu s iznosom od 4.808 eura (što je tek oko 34 % europskog prosjeka). U odnosu na prošlu godinu Hrvatska je pala za dva mjesta na ljestvici od 42 zemlje Europe u kojima se izračunava indeks kupovne moći.
Slovenci na 84 posto europskog prosjeka
Novi podaci o kupovnoj moći generalno pokazuju posljedice ekonomske krize koje su se različito odrazile u mnogim zemljama. Bogatije zemlje imale su tek neznatan pad s izuzetkom Švedske gdje je došlo do zapaženog rasta. Nama zanimljiva usporedba sa Slovenijom pokazuje da je tamo kupovna moć već na oko 84% europskog prosjeka dok je to u Hrvatskoj tek na trećini, ističe se u istraživanju GFK GeoMarketing.
Više na Limun.hr
