Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Osobne financije

Kupovna moć prosječnog Hrvata 4.808 eura, 1/3 europskog prosjeka

GfK GeoMarketing svake godine provodi analizu kupovne moći građana za 42 zemlje u Europi. Purchasing Power Index predstavlja raspoloživi iznos za ukupnu vrijednost roba i usluga koje građani nekog područja mogu nabaviti godišnje. Izračunava se na osnovi makroekonomskih pokazatelja svake zemlje, podataka iz međunarodnih institucija i dodatnih analiza u GfK-u, navodi se u istraživanju GFK GeoMarketing.

GfK GeoMarketing svake godine provodi analizu kupovne moći građana za 42 zemlje u Europi. Purchasing Power Index predstavlja raspoloživi iznos za ukupnu vrijednost roba i usluga koje građani nekog područja mogu nabaviti godišnje. Izračunava se na osnovi makroekonomskih pokazatelja svake zemlje, podataka iz međunarodnih institucija i dodatnih analiza u GfK-u, navodi se u istraživanju GFK GeoMarketing.

Dakle, kupovna moć predstavlja zbroj svih dostupnih novčanih sredstava po stanovniku – neto primanja građana i jedan je od najznačajnijih indikatora potrošačkog potencijala. Prodaja roba i usluga direktno ovisi od razine kupovne moći.

Hrvatska na 29. mjestu

Prosjek kupovne moći po stanovniku za Europu je 11.945 eura i pokazuje mali rast (2,1%) u odnosu na prošlu godinu kada je iznosio 11.699 eura. Hrvatska je rangirana na 29. mjestu s iznosom od 4.808 eura (što je tek oko 34 % europskog prosjeka). U odnosu na prošlu godinu Hrvatska je pala za dva mjesta na ljestvici od 42 zemlje Europe u kojima se izračunava indeks kupovne moći.

Slovenci na 84 posto europskog prosjeka

Novi podaci o kupovnoj moći generalno pokazuju posljedice ekonomske krize koje su se različito odrazile u mnogim zemljama. Bogatije zemlje imale su tek neznatan pad s izuzetkom Švedske gdje je došlo do zapaženog rasta. Nama zanimljiva usporedba sa Slovenijom pokazuje da je tamo kupovna moć već na oko 84% europskog prosjeka dok je to u Hrvatskoj tek na trećini, ističe se u istraživanju GFK GeoMarketing.

Više na Limun.hr


Napisao

Ekonomija

Za logističke tvrtke ključni su održivost i inovativnost kako bi ostale otporne i konkurentne na takve promjene.

Marketing i prodaja

Ako ste mislili da su najbolje cijene i najbolja vrijednost ono što klijente najviše privlači, pogriješili ste – to je na dnu liste prioriteta.

Financije

Iako je većina od nas upoznata s pojmom feng shui, ta je životna filozofija još uvijek velika nepoznanica, a stručnjaci tvrde kako je upravo...

Financije

Nova godina, novi uvjeti za odlazak u mirovinu  – zvuči kao loš novogodišnji dar, zar ne?

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.