Novosti

Liderstvo: Početak kraja hijerarhijskog modela liderstva

pixabay.com

Liderstvu po birokratskom top-down modelu došao je kraj – zaključak je studije “Ketchum Leadership Communication Monitor 2015.”, koju je po četvrti put proveo Ketchum, jedna od vodećih svjetskih agencija za odnose s javnošću.

Istraživanje je provedeno na uzorku od preko 6000 ispitanika u 12 zemalja, od kojih su se tražili odgovori koji se tiču učinkovitog liderstva, komunikacije i poveznice između dvaju pojmova. Ključna je spoznaja istraživanja činjenica da 41% ispitanika smatra da liderstvo treba dolaziti od same organizacije i svih njezinih članova, a ne od strane izvršnih direktora, za što se opredijelilo tek 25% ispitanih. Samo jedna četvrtina ispitanika vjeruje da su, ukupno gledajući, lideri učinkoviti, a više od polovice ispitanih kupit će manje ili čak potpuno prestati kupovati određene proizvode ako se razočaraju ponašanjem čelnika kompanija.

Rezultati studije označili su početak kraja birokratskog top-down modela vodstva, koji je nastupio zbog kolizije s današnjim umreženim svijetom u kojem ljudi na sve većem broju platformi neprestano izmjenjuju informacije u realnom vremenu. Prvenstvo vodstva pridaje se visoko umreženim i utjecajnim “liderima bez titule”, a takva kolaborativna komunikacijska kultura osnažuje pojedince bez obzira na njihovo mjesto na hijerarhijskoj ljestvici.

Istraživanje je pokazalo da je pet najvažnijih karakteristika učinkovitog lidera u svojoj osnovi i dalje povezano s njihovim načinom komuniciranja. Tako se prvenstvo pridaje davanju osobnog primjera (63%), potom otvorenom i transparentnom komuniciranju (61%), priznavanju pogrešaka (59%), uočavanju i poticanju najboljeg u drugima (58%) te smirenom i samouvjerenom rješavanju kriznih situacija (58%).

Ovogodišnja studija pokazuje i da visokih 61% ispitanika očekuje da su muškarci ti koji bi trebali voditi svijet kroz narednih pet godina, što je u odnosu na prošlogodišnje rezultate porast od čak 7%. Ipak, žene lideri su se i ove godine pokazale uspješnijima od muških kolega u tri od pet ključnih osobina koje dobar lider mora posjedovati.

Ovogodišnja KLCM studija pokazala je i porast kredibiliteta društvenih mreža kada se radi o utjecaju korporativnih lidera na javno mnijenje. Ljudi žele da su njihovi lideri osobno prisutni u komunikaciji prema ciljanim javnostima. Važnu ulogu u formiranju korporativnog imidža ipak još uvijek imaju i priopćenja za javnost, televizijski i print intervjui, službene web stranice i javni nastupi lidera. Utjecaj oglašavanja u ovom kontekstu bilježi pad.”, naglasila je Marina Čulić Fischer, direktorica agencije Dialog komunikacije, Ketchumova ekskluzivnog zastupnika u Hrvatskoj.

 

Click to comment

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.

Exit mobile version