Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Lorencin: Bez destinacijskog menadžmenta, i 2023. ćemo imati srpanjske ‘rupe’

Nagovještavam srpanjsku turističku ‘rupu’ 2023., ako ne uspostavimo destinacijski menedžment kojeg realno u hrvatskom turizmu možemo uspostaviti u iduće dvije do četiri godine i uz koji će se kvalitetnim i konkurentnim turističkim proizvodima u suradnji svih u destinacijama moći odvijati cjelogodišnji i zasigurno izdašniji turistički promet.

Nagovještavam srpanjsku turističku 'rupu' 2023., ako ne uspostavimo destinacijski menedžment kojeg realno u hrvatskom turizmu možemo uspostaviti u iduće dvije do četiri godine i uz koji će se kvalitetnim i konkurentnim turističkim proizvodima u suradnji svih u destinacijama moći odvijati cjelogodišnji i zasigurno izdašniji turistički promet.

Tim je riječima ministar turizma Darko Lorencin u razgovoru za Hinu komentirao ulazak hrvatskog turizma u glavni ljetni dio ove turističke sezone te neke najave da će ove ljetne sezone, posebno u srpnju, opet biti turističkih ‘rupa’ u popunjenosti kapaciteta.

Intenzivno obilazeći zadnjih tjedana razne hrvatske destinacije i regije u kontinentalnoj i primorskoj Hrvatskoj te razgovarajući sa turističkim djelatnicima i predstavnicima jedinica lokalne samouprave ministar je vidio, kako je kazao, da one destinacije koje već imaju uspostavljen destinacijski menadžment, atraktivne i tematizirane proizvode nemaju ‘rupa’ u srpnju, pa ni u svibnju jer se takve destinacije puno brže bukiraju i lakše ‘prodaju’.

Tu onda nije ni toliko važno kakve su vremenske (ne)prilike i kada su praznici i blagdani, a destinacije koje to nemaju osjetit će, kao i ranijih godina, probleme, što govori da treba raditi sustavno i početi puno ranije ‘prodavati’ proizvod, kaže Lorencin.

Objašnjava i da se primjenom destinacijskog menadžmenta, u sklopu kojeg praktički surađuju, planiraju i kreiraju ponudu svi u nekoj destinaciji, želi djelovati fokusirano na točno utvrđene vremenske termine, primjerice poput ovogodišnjeg svibnja u kojem nije bilo praznika, te na proizvode poput primjerice manifestacija koji će biti motiv dolaska turista u takvo vrijeme.

Tu čak, kako smatra, ne igraju veliku ulogu vremenske prilike jer ako je proizvod aktraktivan, nudi doživljaj i dobro je marketinški odrađen, turisti će doći.

To traži i pravovremeni dogovor i s hotelijerima, i s touroperatorima, i s ugostiteljima da restorani budu otvoreni i s dosta drugih, i tko bude tako radio neće imati problema.

Neke destinacije već tako ozbiljno i dobro rade, neke s tim tek počinju, a neke tek razmišljaju, ali sveukupno to je put hrvatskog turizma kojeg sada treba staviti u zakonske okvire i unaprijediti cijelu tu priču, istaknuo je Lorencin dodajući da se upravo na toj liniji rade izmjene zakona o turističkim zajednicama o čemu se već vodi javna rasprava.

Ulazak u glavnu ljetnu sezonu redovan

Razgovarajući s turističkim djelatnicima, hotelijerima, predstavnicima privatnog smještaja, kampova, agencija i drugih svi su mu manje-više kazali da je trenutno stanje u hrvatskom turizmu s početkom ovog ljeta redovno i očekivano, bez ‘potresa’ i napetosti odnosno dobro.

Takva je bila i predsezona, što će vjeruje potvrditi i skori podaci HTZ-a za prvih šest mjeseci ove godine koji se očekuju u prvom dijelu srpnja, a vjeruje i u dobre rezultate ovog lipnja s obzirom da je u njemu bilo nekoliko praznika.

Upoznat je i sa stanjem i potražnjom na pojedinim tržištima, koje je također dobro, a vjeruje i da su u hrvatskom turizmu svjesni da školski praznici pa i veća putovanja na godišnje odmore u Njemačkoj počinju potkraj srpnja te da se to tržište pokušava nadomjestiti gostima s nekih drugih.

Odlične su najave i dolasci sa britanskog tržišta, dosta raste i skandinavsko, a vesele i dobre najave iz Italije koja se nakon par zadnjih godina očito oporavlja, kao i sa brojnih drugih tržišta poput Austrije, Poljske i drugih.

Na pitanje što misli hoće li se ove godine na rezultate hrvatskog turizam odraziti nemiri u Egiptu te još nekim zemljama sjeverne Afrike, ministar je odgovorio da hrvatski turizam radi svoj posao te da uz destinacijski menadžment vrijeme hrvatskog turizma tek dolazi.

Povećanje boravišne pristojbe u fazama

Poručuju i da u svemu moramo samo biti pametni jer imamo gotovo već sada 90 posto svega što treba za održiv razvoj turizma, od infrastrukture i kapaciteta svih vrsta, do organiziranih prometnih i drugih sustava i u predsezoni, i sezoni i posezoni.

Još moramo ostvariti onih preostalih 10 posto ‘stvari’, a i zbog toga se sada jednim dijelom planira povećati boravišna pristojba.

Za to povećanje kazao je da će ići u fazama, za što će se donijeti posebna uredba i za što se razmatra dinamika uvođenja povećanja.

Ne misli da će to povećanje imati nekog bitnijeg utjecaja na odaziv turista jer smatra da Hrvatska ima dovoljno komparativnih prednosti i atrakcija za privući ih i s tek nešto višom boravišnom pristojbom čiji se iznos nije mijenjao skoro nikada i koja će i s povećanjem biti jedna od nižih u europskim okvirima.

Lorencin je poručio i da je vrijeme za zaokret u razmišljanju, te da se s više dogovaranja, suradnje, inovacija i naravno ulaganja u ciljane tematizirane i kvalitetne turističke proizvode u samim destinacijama zasigurno mogu i dalje očekivati dobri turistički rezultati.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.