Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Loš porezni sustav drastično smanjio prodaju novih automobila

Poduzetnici su, naime, do 1. ožujka prošle godine mogli u obračunu PDV-a odbiti 70 posto pretporeza pri kupnji automobila, a od tada više ne, pa su požurili iskoristiti tu povlasticu. I neki građani koji su možda dvojili o kupnji automobila, požurili su s kupnjom ne bi li uštedjeli na nižoj stopi PDV-a.

Poduzetnici su, naime, do 1. ožujka prošle godine mogli u obračunu PDV-a odbiti 70 posto pretporeza pri kupnji automobila, a od tada više ne, pa su požurili iskoristiti tu povlasticu. I neki građani koji su možda dvojili o kupnji automobila, požurili su s kupnjom ne bi li uštedjeli na nižoj stopi PDV-a.

Prošle je godine u Hrvatskoj prodano 31.360 novih osobnih automobila, što je za 10.201 automobil, ili 24,5 posto, manje nego 2011. godine, pokazuju podaci agencije Promocije Plus, koji se oslanjaju na evidenciju MUP-a o novim registracijama.

Tako je nakon rasta 2011. godine u kojoj je broj prodanih automobila bio veći za 7,6 posto u odnosu na 2010., tržište novih automobila u Hrvatskoj lani ponovo palo.

Prodaja novih automobila još je veoma daleko od godina prije krize, kada se u Hrvatskoj prodavalo znatno više automobila – primjerice 2007. godine 82.664, a 2008. godine 88.265. Već 2009. godine broj prodanih novih automobila pao je na 44.891.

Najčešći razlozi pada prodaje, koje su tržišni analitičari isticali prošle godine, su opći pad standarda zbog krize i nepovoljni porezni propisi kod kupnje automobila u poslovne svrhe.

Solidni prodajni učinci prošle godine ostvareni su tijekom zime, a bili su rezultat kratkoročnog utjecaja uoči promjena porezne regulative, odnosno povećanja PDV-a sa 23 na 25 posto, te novog načina obračuna PDV-a na kupnju automobila kao sredstva za rad, koji su stupili na snagu 1. ožujka prošle godine.

Poduzetnici su, naime, do 1. ožujka prošle godine mogli u obračunu PDV-a odbiti 70 posto pretporeza pri kupnji automobila, a od tada više ne, pa su požurili iskoristiti tu povlasticu. I neki građani koji su možda dvojili o kupnji automobila, požurili su s kupnjom ne bi li uštedjeli na nižoj stopi PDV-a.

Kasniji podaci potvrdili su da je učinak povećanja PDV-a bio privremen, a prodaja je pala na uobičajene krizne brojke.

Tako je nakon sušnog prodajnog ljeta izostao uobičajeni jesenski oporavak prodaje pa je, primjerice, u rujnu prodano 1.767 novih osobnih automobila, što je samo 40 vozila više nego u kolovozu, koji je tradicionalno slab prodajni mjesec i iza kojeg je prethodnih godina u pravilu slijedio rujanski oporavak.

Najprodavanija automobilska marka u Hrvatskoj bio je lani Volkswagen, sa 4.285 vozila i tržišnim udjelom od 13,6 posto. Slijedi Peugeot, s 2.765 automobila i udjelom od 8,8 posto, te Opel, s 2.678 komada i udjelom od 8,5 posto.

Među popularnijim markama redom su i Citroen, Renault, Hyundai, Kia, Chevrolet, Škoda te Ford.

Najprodavaniji prošlogodišnji model je Opel Astra, a slijede Volkswagen Polo, Volkswagen Golf, Citroen C4 i Opel Corsa.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.