Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Oporavak potražnje za gospodarskim vozilima

Tržište lakih gospodarskih komercijalnih vozila u konstantnom je rastu. Od 2012. godine, kada je registrirano 3.629 vozila, tržište je u 2015. poraslo za 80 posto na 6.879 vozila. Povećanje potražnje se najviše odrazilo na mala, gradska dostavna vozila s rastom od čak 125 posto te na furgone koji su rasli za 70 posto.

Na godišnjoj razini, u usporedbi s 2014. godinom, hrvatsko tržište motornih vozila lani je zabilježilo blagi rast prodaje novih osobnih vozila od 5,2% i značajniji rast prodaje novih lakih gospodarskih vozila s povećanjem od 31,6 posto u odnosu na godinu ranije.

Ovakva kretanja definitivno ohrabruju pa se u ovom sektoru jednoglasno slažu kako je došlo do značajnog oporavka potražnje, što je iznimno dobar znak za cijelo gospodarstvo. U takvim uvjetima proveli smo anketu koja je otkrila stavove i planove donositelja odluka u hrvatskim poduzećima kada je riječ o voznom parku.

Na pitanje posjeduje li vaša tvrtka službeno ili gospodarsko-dostavno vozilo, petina ispitanika (20,9%) odgovara da njihova tvrtka posjeduje službeni automobil, a njih 13,2% da posjeduje gospodarsko-dostavno vozilo. Da tvrtka posjeduje i jedno i drugo ističe pak četvrtina ispitanih (24,4%).

S druge strane, dosta velikih 41,4% sudionika ankete navodi kako njihova tvrtka ne posjeduje niti službeni automobil niti gospodarsko-dostavno vozilo.

Samo 6% anketiranih tvrtki u tekućoj godini planira kupovinu službenih automobila, a još 5% njih možda se odluči na takav poslovni potez u 2016. Da ne planiraju kupnju službenih automobila u ovoj godini navodi pak 89% ispitanih donositelja odluka u hrvatskim poduzećima.

Dakle, ukupno 44 tvrtke iz uzorka u ovoj će godini kupovati službeno vozilo ili o tome ozbiljno razmišljaju.

Leasing je pritom uvjerljivo vodeći vid financiranja kupovine službenog vozila, što kao svoj odgovor navodi 61,4% ispitanih. Gotovina s 13,6% i kredit s 11,4% su gotovo jednako popularni za financiranje kupovine službenog vozila, dok ostali instrumenti imaju 2,3% udjela, a 11,4% ispitanih se još nije odlučilo koji će instrument koristiti za tu namjenu.

Nešto veći broj tvrtki planira u 2016. kupovinu gospodarskih-dostavnih vozila, njih ukupno 9,5%, a dodatnih 5,5% možda će se na to odlučiti. Ove dvije vrijednosti zbrojeno obuhvaćaju 60 tvrtki u ukupnom uzorku. Preostalih 85% odnosno 341 poduzeće ne planira kupovinu ove vrste vozila do kraja godine.

I ovdje je leasing vodeći instrument financiranja s udjelom od 56,7%. Gotovinom će kupovinu gospodarskih-dostavnih vozila financirati 21,7% poduzeća, a kreditom njih 18,3%. Da se još nisu odlučili niti za jedan vid financiranja navodi pak 3,3% ispitanih donositelja odluka u hrvatskim poduzećima.

Istraživanje je provedeno tijekom veljače 2016. godine na reprezentativnom uzorku od 401 poslovnog subjekta u Republici Hrvatskoj. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po pet vrsta djelatnosti (proizvodnja, graditeljstvo, turizam, trgovina, prijevoz/usluge) i tri veličine poduzeća (0-50, 51-500, 501+). Ispitanici su bili osobe odgovorne za donošenje odluka u poduzeću.

Izvor: jatrgovac.hr

 


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.