Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Oporavak potražnje za gospodarskim vozilima

Tržište lakih gospodarskih komercijalnih vozila u konstantnom je rastu. Od 2012. godine, kada je registrirano 3.629 vozila, tržište je u 2015. poraslo za 80 posto na 6.879 vozila. Povećanje potražnje se najviše odrazilo na mala, gradska dostavna vozila s rastom od čak 125 posto te na furgone koji su rasli za 70 posto.

Na godišnjoj razini, u usporedbi s 2014. godinom, hrvatsko tržište motornih vozila lani je zabilježilo blagi rast prodaje novih osobnih vozila od 5,2% i značajniji rast prodaje novih lakih gospodarskih vozila s povećanjem od 31,6 posto u odnosu na godinu ranije.

Ovakva kretanja definitivno ohrabruju pa se u ovom sektoru jednoglasno slažu kako je došlo do značajnog oporavka potražnje, što je iznimno dobar znak za cijelo gospodarstvo. U takvim uvjetima proveli smo anketu koja je otkrila stavove i planove donositelja odluka u hrvatskim poduzećima kada je riječ o voznom parku.

Na pitanje posjeduje li vaša tvrtka službeno ili gospodarsko-dostavno vozilo, petina ispitanika (20,9%) odgovara da njihova tvrtka posjeduje službeni automobil, a njih 13,2% da posjeduje gospodarsko-dostavno vozilo. Da tvrtka posjeduje i jedno i drugo ističe pak četvrtina ispitanih (24,4%).

S druge strane, dosta velikih 41,4% sudionika ankete navodi kako njihova tvrtka ne posjeduje niti službeni automobil niti gospodarsko-dostavno vozilo.

Samo 6% anketiranih tvrtki u tekućoj godini planira kupovinu službenih automobila, a još 5% njih možda se odluči na takav poslovni potez u 2016. Da ne planiraju kupnju službenih automobila u ovoj godini navodi pak 89% ispitanih donositelja odluka u hrvatskim poduzećima.

Dakle, ukupno 44 tvrtke iz uzorka u ovoj će godini kupovati službeno vozilo ili o tome ozbiljno razmišljaju.

Leasing je pritom uvjerljivo vodeći vid financiranja kupovine službenog vozila, što kao svoj odgovor navodi 61,4% ispitanih. Gotovina s 13,6% i kredit s 11,4% su gotovo jednako popularni za financiranje kupovine službenog vozila, dok ostali instrumenti imaju 2,3% udjela, a 11,4% ispitanih se još nije odlučilo koji će instrument koristiti za tu namjenu.

Nešto veći broj tvrtki planira u 2016. kupovinu gospodarskih-dostavnih vozila, njih ukupno 9,5%, a dodatnih 5,5% možda će se na to odlučiti. Ove dvije vrijednosti zbrojeno obuhvaćaju 60 tvrtki u ukupnom uzorku. Preostalih 85% odnosno 341 poduzeće ne planira kupovinu ove vrste vozila do kraja godine.

I ovdje je leasing vodeći instrument financiranja s udjelom od 56,7%. Gotovinom će kupovinu gospodarskih-dostavnih vozila financirati 21,7% poduzeća, a kreditom njih 18,3%. Da se još nisu odlučili niti za jedan vid financiranja navodi pak 3,3% ispitanih donositelja odluka u hrvatskim poduzećima.

Istraživanje je provedeno tijekom veljače 2016. godine na reprezentativnom uzorku od 401 poslovnog subjekta u Republici Hrvatskoj. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po pet vrsta djelatnosti (proizvodnja, graditeljstvo, turizam, trgovina, prijevoz/usluge) i tri veličine poduzeća (0-50, 51-500, 501+). Ispitanici su bili osobe odgovorne za donošenje odluka u poduzeću.

Izvor: jatrgovac.hr

 


Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Ljudski resursi

Beznačajne sitnice, koju većina ignorira i dopušta da tijekom vremena izblijede, zapravo mogu biti jako važne u građenju karijere.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.