Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Lifestyle

Magdalena Vasev iz GLAMI-ja: Po prvi put u povijesti modne industrije raznolikost i inkluzivnost nisu samo trend već stvarna potražnja koja probija barijere

S Magdalenom Vasev, country managericom GLAMI-ja za Hrvatsku i Sloveniju, razgovarali smo o budućnosti e-trgovine i modne industrije.

S Magdalenom Vasev, country managericom GLAMI-ja za Hrvatsku i Sloveniju, razgovarali smo o budućnosti e-trgovine i modne industrije. Kako generacija Z mijenja modni svijet, koji su trendovi za 2023., zašto je važna personalizacija kupovine te što sve morate znati o korištenju vaših podataka u e-trgovini, samo su neke od važnih tema koje je treba razumjeti ako, kao i mi,  uživate u internetskoj kupovini!

Nedavno osnovanim fondom GLAMI Ventures pokazali ste da budućnost e-trgovine shvaćate vrlo ozbiljno. Kakva su vaša očekivanja od e-trgovine općenito za 2023.? Što mislite kako će se razvijati i kako vidite doprinos GLAMI-ja razvoju industrije?

Posljednjih godina, a najviše s razdobljem pandemije digitalizacija maloprodaje postala je važnija nego ikad. Kod nas u GLAMI-ju tehnologija je uvijek u srži poslovnih vrijednosti te od najranijih godina ulažemo u razvoj tehnoloških rješenja. Zato smo oformili moćan i inovativan tim stručnjaka u području umjetne inteligencije. Naši kolege ne samo da su pomogli GLAMI-ju da se razvije, već su pomogli i našim partnerima koji nemaju pristup tim tehnologijama da imaju koristi od poboljšanja personalizacije iskustva kupca, prijedloga sličnih proizvoda, obrade podataka i tako dalje.

Sljedeći korak bio je logičan – stvoriti posebnu radnu skupinu, GLAMI Ventures, koja će se usredotočiti na budućnost ne samo modne industrije, već i svijeta e-trgovine općenito.

GLAMI Ventures ulagat će u tvrtke koje e-trgovinu čine učinkovitijom putem umjetne inteligencije. Dakle, danas GLAMI generira dobit koju koristimo za dugoročne inicijative jer nam je važno da si uvijek postavljamo nove izazove. Ne samo da želimo ulagati u podršku projektima razvoja proizvoda usmjerenih na krajnje kupce, već namjeravamo proširiti svoj doseg razvojem tehnologije i softvera koji pomažu rastu cijelog ekosustava e – trgovine. Trenutno razmatramo mogućnosti u kružnom gospodarstvu, B2B e-trgovini ili AI SaaS tvrtkama. Zanimaju nas ideje u njihovim najranijim fazama, kao i dokazani poslovni modeli koje možemo pomoći ubrzati.

Kada govorimo o novoj godini i novitetima koje donosi, koji bi bili najnoviji trendovi e-trgovine u modi za 2023. godinu?

Predano radimo na ispunjenju obećanja svim našim korisnicima kojima omogućujemo da bez obzira na njihov modni stil, veličinu, dob ili budžet, na GLAMI-ju mogu pronaći proizvode svih svojih omiljenih modnih brendova na jednom mjestu. S poslovne strane, fokusiramo se na uvođenje sve više lokalnih e-trgovina, lokalnih dizajnera, ali i međunarodnih brendova i e-trgovina kako bi njihovi proizvodi bili dostupni svima za otkrivanje i odabir.

No, očekivanja kupaca stalno se mijenjaju i razvijaju. Danas potrošači traže ponude koje su im prilagođene i polako se vidi da se odmiču od potrebe za vrlo širokim izborom modnih marki. Zbog toga, da bi učinkovito poslovale, e-trgovine moraju imati značajan utjecaj na svoje kupce i pratiti ih u svakoj dodirnoj točki. Jedan od načina za to je hiper-personalizacija odnosno prilagođavanje sadržaja i korisničkog iskustva kroz korištenje podataka i umjetne inteligencije. Više detalja ćemo podijeliti u našem godišnjem izvještaju koji će biti objavljen do kraja siječnja i u kojem smo prikupili podatke s 14 europskih tržišta na kojima je prisutan GLAMI.

Personalizacija iskustva kupovine na vrhu je liste vaših prioriteta. Poznata je činjenica da milenijalci vole personalizaciju usluga i proizvoda, ali se čini da je za generaciju Z to kriterij broj jedan dobrog iskustva kupovine. Kako biste profilirali kupce generacije Z, koji bi bili mitovi, a koje su njihove stvarne kupovne navike?

Ne može se izbjeći činjenica da generacija Z donosi promjene u modnoj industriji. Čak i ako još uvijek nisu glavna ciljna skupina za sve brendove, oni će to uskoro biti i industrija mora početi obraćati pozornost na njih. Neizbježno je da će za nekoliko godina generacija Z imati veću kupovnu moć nego milenijalci i postat će kupci, a ne samo pokretači trendova. Ravnoteža moći u modi potpuno se promijenila s društvenim mrežama i mladim kreatorima koju su u svom području veoma uspješni i koji diktiraju trendove ne čekajući da im se kaže što je cool u industriji.

Ako profiliramo generaciju Z, rekla bih da se ističe činjenica da vole kupovinu rabljene odjeće u vintage trgovinama, kupovinu na kilograme i u internetskim trgovinama rabljene odjeće. Također, društvene mreže su ključne za svojevrsnu opsjednutost generacije Z rabljenom odjećom, a popularne pojave poput thrift haula i lookbooka pojačavaju intenzitet i utjecaj ove generacije na Instagramu, Tik-Toku i YouTubeu te doprinose postavljanju novih trendova.

Generacija Z odlučuje se za održivu kupovinu jer znaju da način na koji kupuju ima značajan utjecaj na planet i pažljiviji su prema onome što određena tvrtka predstavlja, stavljajući naglasak na vrijednosti tvrtki koje odluče podržati. I konačno, istaknula bih potrebu za kolekcijama bez rodne podjele. Po prvi put u povijesti modne industrije raznolikost i inkluzivnost nisu samo trend već stvarna potražnja generacije koja probija barijere između onoga što je za žene i onoga što je za muškarce. Nije ih briga što predstavlja njihov rod, već ih zanima ono što predstavlja njihovu osobnost čak i ako se ne uklapa u mainstream i nije prikladno u društvu. To je zapravo vrlo uzbudljivo vidjeti i doživjeti jer se radi o potpunoj promjeni „pravila igre“ za modne brendove.  

Ali postoji i paradoks s ovom generacijom. Iako žele kupovati od brendova koji dijele iste vrijednosti, u konačnici ih u velikoj mjeri ipak pokreću trendovi i povoljne cijene, čak i ako dolaze od brendova brze mode. Ipak, ne smijemo podcijeniti njihovu snagu, jedinstveni stil, etiku i štedljivost, jer čak i ako sada nisu vaši kupci, bit će jednog dana.

Kada je riječ o e-trgovini, upotreba podataka potrošača vrlo je važna tema o kojoj treba otvoreno raspravljati. Mislite li da potrošači mogu naučiti vjerovati tome kako robne marke koriste njihove podatke?

Rastuća zabrinutost zbog privatnosti podataka predstavlja dilemu kako odgovorno prikupljati, pohranjivati i koristiti podatke za personalizaciju. No, i u ovom vremenu zabrinutosti, e-trgovine zaista mogu prikupljati podatke na pouzdan način, pogotovo ako nude nešto zauzvrat.

Povjerenje između potrošača i robnih marki treba se graditi na temelju uzajamnog napora i transparentnosti. S jedne strane brendovi i e-trgovine moraju objasniti i jasno dati do znanja kakve će podatke prikupiti, kako će ih pohraniti i osigurati te kako će ih koristiti da bi iskustvo kupovine bilo bolje. S druge strane kupci moraju shvatiti da podaci koje daju pomažu industriji da stvori bolji, lakši i pametniji proizvod i iskustvo za njih.

Sjajan primjer je ono što po tom pitanju radimo u GLAMI-ju. Prije nekoliko mjeseci pokrenuli smo poseban kviz za naše korisnike koji mogu proći kroz kratki upitnik i odabrati svoje omiljene marke, veličine i druge modne preferencije. Kao rezultat, svaki kupac može vidjeti izbor proizvoda prema svom ukusu među stotinama ponuđenih e-trgovina.

Kviz pomaže kupcima da se lakše kreću ponudom e-trgovine i otkriju slične brendove i proizvode onima koji im se već sviđaju. Na taj način naša sofisticirana tehnologija umjetne inteligencije pomaže malim i velikim modnim brendovima povezanim s GLAMI-jem da budu izložene kupcima, poboljšavajući ključne mjerne podatke s poslovne strane. Mi vjerujemo potrošačima da pri korištenju platforme GLAMI.hr daju stvarne podatke, a oni nama mogu vjerovati da njihove podatke i preferencije koristimo isključivo u svrhu stvaranja inovativnog, jednostavnog i pametnog iskustva kupovine.

Koje je vaše stajalište i razumijevanje kupovine putem e-trgovine budućih generacija i prihvaćanju kupovine uživo ili, na primjer, Tik-Tok kupovine?

Virtualne svlačionice, sustavi za preporučivanje proizvoda, personalizirani styling temeljen na umjetnoj inteligenciji, bolja prilagodba koja smanjuje povrat robe i tržište rabljene odjeće – sve je to dio modne kupovine budućih generacija. Ovaj trend, koji je za sada posebno značajan za pripadnike generacije Z, nama služi za nadogradnju iskustva kupaca u internetskoj kupnji. GLAMI će svakako biti ključni dio tog procesa jer čvrsto vjerujemo u potencijal umjetne inteligencije za poboljšanje cijelog ekosustava e-trgovine.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.