Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Mala i srednja poduzeća u krizi

Magazin Banka i HUB organizirali su okrugli stol o financiranju i razvoju domaćih malih i srednjih poduzeća u krizi. Regulatorni okvir za poslovanje nije se promijenio već više od desetljeća, a domaće poduzetništvo sve se više razvija iz nužde, a ne zato što se prepoznaju dobre prilike.

Magazin Banka i HUB organizirali su okrugli stol o financiranju i razvoju domaćih malih i srednjih poduzeća u krizi. Regulatorni okvir za poslovanje nije se promijenio već više od desetljeća, a domaće poduzetništvo sve se više razvija iz nužde, a ne zato što se prepoznaju dobre prilike.

Regulatorni okvir za poslovanje malih i srednjih poduzeća država bi morala višestruko pojednostaviti, od barijera za ulazak i izlazak s tržišta, do nižih stopa oporezivanja dobiti, kao i dodatnih olakšica za fondove, investitore i poslovne anđele koji žele ulagati u mala i srednja poduzeća, zaključili su sudionici okruglog stola «Mala i srednja poduzeća: Mitovi i floskule», u organizaciji magazina Banka.

Na okruglom stolu sudjelovali su Slavica Singer s Ekonomskog fakulteta u Osijeku, koja je predstavila rezultate istraživanja Global Enterpreneurship Monitora (GEM) za 2013. godinu i Velimir Šonje iz Arhivanalitike koji je za Hrvatsku udrugu banaka analizirao financiranje malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj. Uz njih, u raspravi su sudjelovali Jurica Zrnc iz Hrvatske narodne banke, koji je naglasio važnost novih poduzeća za zapošljavanje u Hrvatskoj; Vladimir Kristijan iz Erste banke koji je govorio o kreditiranju malih i srednjih poduzeća te Gordana Ćorić s veleučilišta VERN, koja je raspravljala o važnosti brzorastućih tvrtki.

Hrvatska mala i srednja poduzeća zapošljavaju dvije trećine ukupne radne snage i bila su najvažniji nositelj novog zapošljavanja u pretkriznom razdoblju, kao i izbacivanja novih i inovativnih proizvoda na tržište, kazali su Slavica Singer i Jurica Zrnc.

Singer je predstavila i pojedinačne nalaze istraživanja GEM-a, prema kojima su hrvatski mali i srednji poduzetnici u 2013. godini i dalje u najvećoj mjeri bili poduzetnici iz nužde koji su slabo uočavali nove poslove. Tako je TEA koeficijent motivacije, odnosno prilike i nužde, u prošloj godini za hrvatske poduzetnike iznosio tek 1,6, dok je koeficijent na prosjeku EU iznosio 4,3. U prošloj godini je percepcija o prilikama iznosila 17,6 posto, što je razina niža nego 2002. godine, kad je istraživanje GEM-a u Hrvatskoj provedeno prvi put. U Europskoj uniji taj je prosjek iznosio 28,7 posto.

Upozorila je kako domaća ekonomija već 20 godina prolazi transformaciju iz gospodarstva temeljenog na efikasnosti u ono temeljeno na inovativnosti, što je glavna odlika visokorazvijenih i bogatih gospodarstava.

Jurica Zrnc naglasio je kako su nova mala i srednja poduzeća u RH u razdoblju do krize bila glavni nositelji novog zapošljavanja te kako je nužno da se liberaliziraju i olakšaju postupci ulaska i izlaska s tržišta za poduzetnike, kako bi proces kreativne destrukcije tržišnih gospodarstava doveo do bržeg stvaranja novih vrijednosti. Na njegovo izlaganje nastavila se i Gordana Ćorić s VERN-a, koja je naglasila važnost brzorastućih poduzeća za razvoj ekonomije, ali i na to da treba gledati ona koja najviše i najodrživije zapošljavaju.

S time se složio i Velimir Šonje, autor HUB-ove analize o financiranju malih i srednjih poduzeća, koji je naglasio da je nužno restrukturiranje cjelokupne ekonomije i ubrzanje tog procesa, sve kako bi se oslobodila sredstva za novi rast.

Šonje je podsjetio kako mala i srednja poduzeća u inicijalnoj fazi nastanka neće moći računati na bankarske kredite, zbog visoke rizičnosti takvih plasmana. No, zato je potrebno da se poreznim olakšicama drugim akterima olakša ulaganje u inicijalnu fazu razvoja malih i srednjih poduzeća, naglasio je Šonje.

Vladimir Kristijan iz Erste banke rekao je kako su banke prepoznale potrebu malih i srednjih poduzeća za stručnom pomoći, znanjem i savjetima kako bi rasli, i kako će im kroz proces danas već započete specijalizacije za sektore banke u tome i pomoći.

Više o okruglom stolu možete pročitati na www.banka.hr.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.