Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komunikacija

Mali influenceri, veliki pritisci: Jesmo li djeci ukrali djetinjstvo?

Djeca više nisu samo pasivni konzumenti interneta, već ga upravo oni sve češće stvaraju.

U ovom našem vremenu, digitalnom vremenu, granica između djetinjstva i odraslog svijeta sve se više briše. Djeca više nisu samo pasivni konzumenti interneta, već ga upravo oni sve češće stvaraju. Snimaju videe, prate trendove, grade osobne brendove i zarađuju, često uz oduševljenje odraslih koji to nazivaju “modernim poduzetništvom”.

Na prvi pogled, to možda zvuči kao nova era kreativnosti. No, što kad pogledamo dublje? Kad zapravo djeca postaju “radna snaga” interneta? I po koju cijenu?

Iza ekrana – emocionalni teret koji ne vidimo

Djeca koja redovito objavljuju sadržaj i provode puno vremena na društvenim mrežama suočavaju se s ogromnim pritiskom. Istraživanja pokazuju da je među njima sve više depresije, anksioznosti i problema sa samopouzdanjem. Brojke to potvrđuju, ali iza njih su stvarna djeca koja žive pod stalnim pritiskom usporedbe, popularnosti i očekivanja.

Digitalna pažnja funkcionira kao nagrada – lajkovi, komentari, pregledi. No mozak djeteta još nije razvijen da to procesuira zdravo. Umjesto igre i spontanosti, djeca uče “što prolazi”, “što se prodaje” i “što publika voli”. A kad tog odgovora nema – dolazi frustracija, nesanica, povlačenje i emocionalna nestabilnost.

Djetinjstvo pod filterom

Društvene mreže stvaraju iskrivljenu sliku stvarnosti. Mi to znamo, no znaju li djeca? U moru savršenih objava, filtara i idealiziranih života, djeca sve češće ne prepoznaju sebe. Više od 60% djevojčica izjavljuje da se ne osjeća lijepo bez filtera. Ovo nisu bezazleni eksperimenti s identitetom – ovo su rani koraci prema dugotrajnoj nesigurnosti i nezadovoljstvu sobom.

Internet nije stvoren za djecu, barem ne u onom načinu kako se koristi danas. Izloženi su sadržajima koji nisu primjereni njihovoj dobi, prate ih algoritmi, a čak i roditelji katkada, nesvjesno, narušavaju njihovu privatnost dijeleći njihove slike, anegdote i navike bez pristanka. Dijete postaje “sadržaj”, a da toga nije ni svjesno.

“Influencanje” kao posao

Kada su djeca zapravo spremna za izlaganje i kreiranje sadržaja? Istina je da rijetko jesu. Potrebna im je emocionalna zrelost, jasne granice i stalna podrška odraslih. Većina roditelja ne prepoznaje znakove digitalnog stresa jer društvene mreže često izgledaju bezazleno – ali nisu.

Kreativnost može biti prekrasan alat u razvoju, ali samo ako je usmjerena na učenje, izražavanje i igru – ne na broj pregleda. Djeca ne trebaju titulu influencera. Trebaju slobodu da budu djeca. Bez pritiska publike. Bez algoritamskog odobravanja.

Društvene mreže i digitalna kreativnost mogu biti korisne ako ih djeca koriste kad su spremna, i ako odrasli vode brigu o njihovoj dobrobiti. Dijete nije projekt. Nije proizvod. Nije brend.

Ako im omogućimo da odrastu uz igru, razgovor i stvarne odnose – bez očekivanja da budu viralni – dobit ćemo više od influencera. Dobit ćemo djecu koja se znaju nositi sa sobom, sa svijetom i s pritiscima koji dolaze. A to je jedina stvarna priprema za život – onaj pravi.


Napisao

Diplomirana novinarka s golemim iskustvom u digitalnom marketingu, copywritingu i PR-u. Od terenskih novinarskih početaka do agencijskih brainstorming sesija - priče su moj svijet, a storytelling mi je strast.

Lifestyle

Što učiniti ako ste na radnom mjestu okruženi ljudima koji su skloniji negativnim tračevima? Što ako ste meta upravo vi?

Komentari

Mnogi poduzetnici zaziru od ideje osobnog brenda jer je često poistovjećuju s izloženošću, neautentičnom samopromocijom ili pokušajem da se “postane influencer”.

Komentari

Mlijeko i mliječni proizvodi tradicionalno su neizostavan dio prehrane u hrvatskim kućanstvima.

Ljudski resursi

Na posao.hr., otkrijte 10 oglasa koji vam mogu otvoriti vrata uspjeha!

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.