Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Manje kamate na stambenu štednju, rabljena vozila s malom emisijom pojeftinjuju

To je služilo ljudima koji imaju nešto više gotovine da na kamati umjesto pet uzmu osam posto. I to su radili mnogi nama poznati ljudi. To nije normalan način poslovanja i polako ga ukidamo, tvrdi premijer Milanović. Tko izvozi polovne automobile iz Hrvatske može pristupiti odbijanju plaćanja poreza

To je služilo ljudima koji imaju nešto više gotovine da na kamati umjesto pet uzmu osam posto. I to su radili mnogi nama poznati ljudi. To nije normalan način poslovanja i polako ga ukidamo, tvrdi premijer Milanović. Tko izvozi polovne automobile iz Hrvatske može pristupiti odbijanju plaćanja poreza

Više nema sumnje, dosadašnji poticaji od 15 posto na stambenu štednju bit će smanjeni na 10 posto. Nacrt prijedloga zakona o izmjeni Zakona o stambenoj štednji i državnom poticanju stambene štednje pojasnio je ministar financija Slavko Linić.

Ministar negira tvrdnje koje odašilje javnost da je riječ o uštedi u državnom proračunu.

“Analiza mjera pokazala je kako je to gotovo nenamjensko trošenje sredstava jer građani koji štede uopće nemaju namjeru kupovati stan”, rekao je ministar, javlja večernji.hr.

Na pojašnjenje se nadovezao premijer Milanović dodavši kako osobno zna nekoliko ljudi koji su na taj način iskoristili poticaje.

“To je služilo ljudima koji imaju nešto više gotovine da na kamati umjesto pet uzmu osam posto. I to su radili mnogi nama poznati ljudi. To nije normalan način poslovanja i polako ga ukidamo”.

I dok se kod stambene štednje smanjuje kamata ministar Linić je predstavio a Vlada prihvatila Nacrt prijedloga zakona o posebnom porezu na motorna vozila. Tim porezom, koji stupa na snagu 1. srpnja, tvrdi ministar, riješit će se problem uvoza starih automobila u Hrvatsku, ali i zaštititi okoliš.

Ono što je bitno za građane je da će se porez na rabljeni auto s motorom koji ima malu emisiju, do 120 g/km, smanjiti, od 120 g/km do 130 g/km ostat će gotovo na istoj cijeni ili malo jeftiniji, a kod onih s emisijom iznad 130 g/km doći će do značajnijeg povećanja cijena.

Što to konkretno znači za potencijalne kupce rabljenog automobila? Automobili s cijenom do 100.000 kuna i emisijama do 120 grama CO2 po kilometru pojeftinit će nekoliko tisuća kuna. Automobili koji stoje 100.000 do 150.000 kuna te emitiraju do 120 g CO2/km stajat će otprilike jednako. Prilično će poskupjeti, međutim, automobili s današnjom cijenom iznad 150.000 kuna i emisijama većima od 120 g CO2/km.

Oporezivat će se automobili za osobnu upotrebu, a od oporezivanja se izuzimaju vozila namijenjena obavljanju gospodarske djelatnosti. Također se zbog neznatnih prihoda u proračunu ukidaju posebni porezi na promet plovila i zrakoplova.

I to nije sve. Linić je odaslao poruku izvoznicima rabljenih automobila. Ministar je najavio i da će se zbog dosadašnje nekonkurentnosti Hrvatske u izvozu starih automobila, omogućiti izvoznicima odbijanje plaćenog poreza za iznos amortizacije vozila za vrijeme korištenja u Hrvatskoj.


Napisao

Pročitajte još:

Marketing i prodaja

Kod vođenja prodajnih razgovora dobro obučen prodavač ne prelazi odmah na stvar tj. ne počinje prodavati odmah jer zna da je za uspješnu prodaju...

Lifestyle

Samopouzdanje, kao i većina drugih vještina, može se naučiti i bitno poboljšati.

Edukacija

Poslodavci se najviše boje toga da ćete otići jednom kada pronađete posao koji više odgovara vašim kvalifikacijama.

Lifestyle

Uspješni poduzetnici su strastveni, inovativni, zahtjevni i brižni. Pročitajte u čemu se krije tajna njihovih uspjeha.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.