Ekonomija

Maraska Zadar proslavila 200 godina najstarijeg hrvatskog brenda Maraschina

Maraska Zadar je obilježila 200 godina svog postojanja i 200 godina organizirane industrijske proizvodnje Maraschina, kao i drugih biljnih i voćnih likera.

Maraska Zadar je obilježila 200 godina svog postojanja i 200 godina organizirane industrijske proizvodnje Maraschina, kao i drugih biljnih i voćnih likera. Svjetlan Stanić, vlasnik i predsjednik Uprave Stanić grupe, koja će uskoro postati novi vlasnik 98,25 % dionica Maraske d.d., izjavio je: „Stanić grupa iznimno cijeni i poštuje povijesno nasljeđe i tradiciju koju Maraska ima, no naš je glavni zadatak kreirati strategiju za budućnost. Kao što je danas kravata simbol Hrvatske u svijetu, nekada je to bio maraskino, a naša je zadaća da mu vratimo stari sjaj u novom, modernom ruhu. Maraska je danas puno više od maraskina, može se pohvaliti širokim asortimanom bezalkoholnih pića, s Amarena sokovima na čelu, te jakim alkoholnim pićima poput orahovice, pelinkovca, travarice i mnogih drugih. Cilj nam je da u budućnosti Maraska bude simbol kvalitete s potpisom Mediterana.“

Tradicija proizvodnje likera od višnje maraške, koja je autohtona isključivo za područje Zadra i okolice, postoji duže od 500 godina, kada se taj napitak zvao „rosulj“ i spravljali su ga zadarski dominikanci. S vremenom se receptura unaprijedila, maraskino su zavoljeli tadašnji svjetski vladari poput kraljice Viktorije te kraljeva Georgea IV. i V., a 1821. godine započela je organizirana industrijska proizvodnja tog likera kakvu poznajemo i danas.

Njegova popularnost nastavila se i kasnije kroz dva stoljeća, pa je tako na potonulom Titanicu pronađen velik broj sanduka u kojima se čuvao maraskino. Nisu mu mogli odoljeti ni brojni književnici i intelektualci poput Ernesta Hemingwaya, Charlesa Baudelairea i Honoréa de Balzaca, koji čak u jednom od svojih djela spominje Zadar kao domovinu maraskina. Nešto kasnije maraskino su zavoljeli i svjetski poznati glumci i redatelji poput Charlieja Chaplina i Orsona Wellesa.

Click to comment

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.

Exit mobile version