Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Marketing i formiranje prehrambenih navika

prehrana
pixabay.com

Bez marketinga može se malo; reklama, brendovi i imidž, važni su za uspjeh i opstanak. Rukodovodeći se time, mnogi idu predaleko, ulaze u područje manipulacije potrošačima, prelaze granice opravdanog.

A možda bi trebalo biti više fer, možda prema najmlađima, ne raditi bussines pod svaku cijenu. Utjecati pozitivno na stvaranje prehrambenih navika djece i mladih; poznato je, naime, da djeca upijaju sve što na televiziji vide.
Stručnjaci i kritička javnost smatraju da reklame na današnji način štetno utječu na stav djece o hrani i na njihov odabir hrane. Velika Britanija, Rusija, Francuska, Španjolska i Latvija već su zakonima zabranile reklamiranje energetski bogatih namirnica popularno zvanih junk food. Čak se industrija i neki veliki brandovi slažu da treba zaštititi djecu, pa su i podržale inicijativu da se reklame na TV maknu iz razdoblja u danu kad su djeca najčešće pred televizorima. Podržano je i izbacivanje automat-mašina s čokoladicama i gaziranim pićima iz škola.

Primjećen je pardoks; naime, otkrivena je opet nova špekulacija industrije. U kategoriji junk fooda (grickalice i gazirana pića) sve je više tobožnje „zdrave hrane”. Istraživanjima koja obuhvaćaju razdoblje od tri godine – 2006. u usporedbi s 2003. godinom – otkriveno je da je samo jedan od tri takva nova „zdrava” proizvoda (proizvod koji je na etiketi označen kao „zdrav”), a namijenjen je djeci, stvarno dobar za njihovo zdravlje. Od svih grickalica (100%) koje su kao nove lansirane na tržište, čak njih 31% proizvođači su klasificirali kao „zdravo” ili „zdravije” (u odnosu na ranije verzije proizvoda). Kod gaziranih pića takvih je bilo 29% slučajeva. Eto što marketing čini!

Može se reći da proizvođači hrane i njihove marketinške službe upravljaju tjelesnom težinom i zdravljem populacije. Želi li netko malo više brinuti o sebi i svom zdravlju, misleći da se hrani zdravo, kupujući proizvode s oznakom „zdravo”, ima veliku šansu da naleti na „minu”; pojačano jede nezdravu kao zdravu hranu, radi sebi i svom tijelu opet na štetu. Neki proizvodi su i štetni i nezdravi, iako na njima odavno ili odnedavno piše „zdravo”, „eko”, „light”… Oni se ne smiju klasificirati kao zdravi, oni su samo malo manje štetni od svojih „proizvoda- roditelja”.
A koje su sve posljedice? Puno govori podatak: 3% djece svijeta je pretilo (pretile su osobe čija je težina veća za 25-30% od idelane), a 7% ima prekomjernu tjelesnu težinu. U Americi je pojava djece s problemima u tjelesnoj težini daleko najizraženija: 8% djece je pretilo, a čak 24% ima prekomjernu tjelesnu težinu. No, ni u Europi stanje nije puno bolje: 5% djece je pretilo, a 15% ima prekomjernu tjelesnu težinu.

Razlog zabrinutosti nije samo stanje sadašnjih brojki o pretilosti djece, već i trend: opasne brojke se stalno uvećavaju. Primjer: 1977. godine u Velikoj Britaniji bilo je oko 10% pretile djece, a 2002. oko 27%. To je skoro trostruko povećanje! Kao filozofija i praksa, marketing bi morao postati više ljudski, a manje isključivo poslovno orijentiran. Osim u službi profita vlasnika i dominacije tržištem, marketing bi tako morao biti više posvećen istinskoj dobrobiti ljudi, posebno kad su najmlađi u pitanju. U suprotnom, sječe granu na kojoj i sam sjedi.

dipl. ing. Milna Tudor Kalit, nutricionistica

preneseno: www.manager.hr


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.