U sklopu tradicionalne akcije ‘Poslovi u turizmu’, čiji je cilj ubrzati i olakšati pronalazak sezonskih radnika, u periodu od 1. siječnja do 31. kolovoza 2013. na portalu MojPosao objavljeno je preko 2.100 radnih pozicija u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’ što je na razini 2012. godine.
Od ukupnog broja oglasa, oglasi za kategoriju ‘Turizam i ugostiteljstvo’ činili su 19%. Većina oglasa (60%) odnosila se na županije na Jadranu što je gotovo isto kao i prošle godine kada se na Jadran odnosilo 62% oglasa.
Najtraženiji konobari u Splitu i Dubrovniku
Najtraženija zanimanja u kategoriji ‘Turizam i ugostiteljstvo’, ove su godine bila konobar, kuhar, recepcionar, pomoćni kuhinjski radnik te pizza majstor.
Najviše oglašenih radnih pozicija, osim za Grad Zagreb (23%), bilo je za Istarsku (16%) te Primorsko-goransku županiju (13%).
Među gradovima na obali ove je godine najviše radnih pozicija oglašeno u Splitu (4% od ukupnog broja oglasa u turizmu), dok se Dubrovnik smjestio na drugom mjestu ljestvice s 3% objavljenih oglasa.
Što se tiče kvalifikacija potrebnih za zaposlenje u turizmu, u većini oglasa tražena je srednja stručna sprema (67%). Stručna sprema nije bila bitna u 17% oglašenih radnih pozicija, a u 29% traženi su kvalificirani radnici.
Činjenici da se sezonski posao može dobiti i bez prethodnog radnog iskustva govori u prilog podatak da u polovici natječaja (49%) iskustvo nije navedeno kao obavezni uvjet. U oglasima u kojima se tražilo iskustvo, kao i prošle godine, u prosjeku su bile potrebne dvije godine iskustva, što je manje od prosjeka za sve oglase (2 godine i 10 mjeseci).
Poznavanje stranih jezika tražilo se u 37% oglasa, što je značajno više nego prošle godine, kada se poznavanje stranih jezika tražilo u 27% oglasa. Ponajviše se tražilo poznavanje engleskog jezika (46% napredno, 33% osnovno i u 11% profesionalno).
U 36% oglasa tražilo se poznavanje njemačkog jezika (što je također više nego prošle godine kada se u 29% oglasa tražilo poznavanje njemačkog jezika), a u 24% oglasa uvjet je bilo poznavanje talijanskog jezika (u 2012. Uvjetovan je u 21% oglasa).
Poznavanje rada na računalu tražilo se u 13% oglasa, što je također više nego prošle godine, kada se poznavanje rada na računalu tražilo u 10% oglasa.
Slično kao i prošle godine (68%), i ove se godine u većini oglasa iz kategorije ‘Turizam i ugostiteljstvo’ (69%) nudio rad na određeno. Istovremeno, u 37% posto oglasa nudilo se stalno zaposlenje, 7% oglasa bilo je namijenjeno studentima, a 14% honorarnim odnosno sezonskim radnicima.
Akciju ‘Poslovi u turizmu’ koja potiče sezonsko zapošljavanje i ove su godine podržali Hrvatska udruga poslodavaca (HUP), zatim Hrvatska obrtnička komora (HOK) i Udruga poslodavca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) koji su svoje članice aktivno poticali na pravovremeno zapošljavanje potrebnog kadra. Medijski pokrovitelj projekta bio je poslovni tjednik Lider.
Idealan ljetni posao: spasioc na plaži
U anketi provedenoj na više od 850 ispitanika, portal MojPosao istražio je koji je to idealan ljetni posao. Gotovo polovica ispitanika (47%) smatra da je spasioc na plaži idealni ljetni posao zbog ‘dobre satnice i lijepog okruženja’.
Drugo omiljeno ljetno zanimanje je iznajmljivač (pedalina, skutera i sličnih plovila) – 17% ispitanika odabralo bi taj posao jer smatra da je riječ o ‘jednostavnom poslu bez stresa’.
Zanimanja poput skipera, turističkog vodiča i animatora najčešće su navedena zanimanja pod opcijom ‘Ostalo’ koju je odabralo 12% ispitanika.
Preostali ispitanici navode da je promotor zabavnog sadržaja (11%) odnosno prodavač na štandu (10%) idealan ljetni posao. Najmanje ispitanika, njih 3%, odlučilo bi se biti terenski prodajni predstavnik turističkih agencija.