Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Metodom “hladnog poziva” do novih potrošača

Pronalaženje novih kupaca jedan je od najtežih zadataka u poslovnom procesu svake tvrtke. Za izvršenje tog , rijetko ugodnog posla, postoje brojne metode. Jedna od njih je tzv. „hladni poziv“ („cold call“) koja se sve više primjenjuje i u praksi naših tvrtki.

Pronalaženje novih kupaca jedan je od najtežih zadataka u poslovnom procesu svake tvrtke. Za izvršenje tog , rijetko ugodnog posla, postoje brojne metode. Jedna od njih je tzv. „hladni poziv“ („cold call“) koja se sve više primjenjuje i u praksi naših tvrtki.

To je tehnika pronalaženja kupaca, najčešće korištenjem telefona, gdje se pozivaju potencijalni kupci, koji nemaju saznanja o tome da će biti kontaktirani od strane istraživača koji provodi takvo istraživanje.

Osnovni cilj poziva je da ponuđač sazna je li potencijalni kupac zainteresiran za kupnju njegovog proizvoda ili usluge te da s njim uspostavi poslovni kontakt.

Za prodavača, odnosno osobu koja koristi ovu tehniku istraživanja tržišta, ona je frustrirajuća, vrlo neugodna i pristupa joj se nevoljko.

Osjećaj nelagode

Usprkos činjenici da koliko god prodavač imao iskustva u prodaji on uvijek ima jaki osjećaj nelagode kada zna da mora nazvati potpuno nepoznatu osobu i nagovoriti je na kupnju ili barem potencijalni kontakt.

Uostalom, to vidimo i u praksi kada nas poslijepodne ili uvečer nazovu operateri cold call centra pokušavajući prodati neki proizvod ili uslugu, kojima kao da lakne odbijete poziv.

To i nije toliko neobjašnjivo jer se ovdje radi o stvaranju potencijalnog poslovnog kontakta sa osobom koju nikada dosada niste čuli niti vidjeli, koja vam je potpuno nepoznata, a sa njom morate utanačiti sastanak koji će, između ostalog, možda djelomično riješiti i vaše egzistencijalne ciljeve.

Tim kontaktom morate ostvariti poziv za realizaciju prodaje proizvoda ili usluge o čemu ovise i vaši prihodi, što često puta izgleda neostvarivo.
Za osobe koje izvode cold call taj posao je frustrirajući, demoralizirajući, neugodan, užasavajući  i sl. Za potencijalne kupce on je neugodan, odbijajući, uvredljiv, pa i nepristojan.

Proširenje baze

Ipak, on je nužan za rad na proširenju baze kupaca,  stoga se kao tehnika često koristi i u nas.

Imajući sve navedeno u vidu očito je da se radi o nimalo ugodnom poslu pa stoga i njegov izvođač mora imati , po našoj ocjeni, slijedeća obilježja: Upornost (izbjegavanje odustajanja od kontakta na bazi neugodnog prijema ispitanika), snalažljivost, sposobnost prihvaćanja negativnih primjedbe ispitanika, komunikativnost, sabranost, smirenost u neugodnim situacijama, sposobnost svladavanja nelagode i straha od prvog kontakta sa nepoznatom osobom, dobro poznavanje karakteristika proizvoda ili usluge koji se prodaje, sposobnost izbjegavanja konflikata i snalaženja u konfliktnim situacijama, te sposobnost da se proizvod prezentira sažeto, u vrlo kratkom vremenu, jer preduga izlaganja odbijaju ispitanike, potencijalne kupce.

http://www.investitor.org/


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.