Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Milan Bandić najpopularniji, Ivan Pernar prijeti Kukuriku koaliciji i HDZ-u

Barack Obama, sadašnji američki predsjednik želi li to ostati i u slijedećem mandatu trebat će osmisliti jaku digitalnu strategiju, prije svega temeljenu na društvenim mrežama. Identična situacija je i s hrvatskim političarima. Zašto?

Barack Obama, sadašnji američki predsjednik želi li to ostati i u slijedećem mandatu trebat će osmisliti jaku digitalnu strategiju, prije svega temeljenu na društvenim mrežama. Identična situacija je i s hrvatskim političarima. Zašto?

Nije tajna da je za  Obamu u izbornoj kampanji 2008. godine glasalo čak 66 posto glasača mlađih od 29 godina. Bit će veliki izazov ‘natjerati’ mlade razočarane Amerikance koji nemaju posao da mu ponovno daju svoj glas. Upravo oni potrebni su mu da i u slijedećoj kampanji povrati izgubljeno povjerenje i osvoji svoj drugi predsjednički mandat. Prema pisanju Mashable.com njegova strategija trebala bi se oslanjati na kombinaciju novih terenskih s kampanjama na društvenim mrežama, na kojima se nalazi njegovo biračko tijelo.Zašto? Nedavno istraživanje pokazalo je Pew Research Centera pokazalo je 83 posto korisnika interneta u SAD-u ima između 18 do 29 godina i većina njih internet koristi za društveno umrežavanje. Kada su u pitanju glasači u rasponu između 50 i 64 godine, što se tiče zastupljenosti na internetu njihov broj je puno manji.

Trenutno predsjednik Obama na svojoj Facebook stranici ima 23,6 milijuna obožavatelja, a ako tome pridodamo 10, 7 milijuna ‘tviteraša’ te 165 milijuna korisnika koji su njegove pogledali njegove Youtube video isječke. Koliko god brojke izgledale impresivno to mu više neće biti dovoljno za novu pobjedu. Većinu sadašnjih fanova pridobio je time što je u prošloj kampanji iznenadio birače, a prije svega konkurenciju što je u kampanji kao komunikacijski kanal odabrao društvene mreže.  Ako povučemo paralelu s Hrvatskom na sličan način i hrvatski predsjednik Ivo Josipović dobio je naklonost, pogotovo mladih pasivnih birača koji su izbornu nedjelju umjesto za oporavak od subotnjeg izlaska iskoristili za izlazak na birališta.

Današnja situacija promijenila se. Primjerice, za razliku od 2008. godine kada je Facebook imao 100 milijuna korisnika, danas ih ima 800 milijuna. Što je najvažnije, Obama i Josipović više nisu jedini koji društvene mreže koriste kao kanal za promociju. Čine to svi njihovi konkurenti. Sve ove podatke treba uzeti s dozom opreza, pogotovo ako se zna da se fanovi na društvenim mrežama kupuju za šaku dolara. Također, neke od stranaka imaju po nekoliko grupa i stranica.

Prema Facebooku trenutno najpopularniji političar u Hrvatskoj je Ivo Josipović s 75,299 fanova. Od kandidata koji će se natjecati na skorim parlamentarnim izborima najpopularniji je Milan Bandić s 23,032 fana. Željko Kerum ima respektabilnih 10.765  fanova. Kukuriku koalicija sa svojom Plan 21 Facebook aplikacijom prikupila je  9,463 ‘glasača’. Za vrat im pušu HDZ s 3,182 ‘lajkera’, Savez za promjene Ivana Pernara s 2,577 ‘fanova’. Pridodamo li Pernaru 2,396 fanova s njegove osobne stranice mladi političar čak bi i prestigao HDZ. Dosta su aktivni Hrvatski laburisti i HDSSB.

Međutim, ako izuzmemo aplikaciju Kukuriku koalicije sve kampanje više manje svode se na skupljanje lajkova. Očito političari i njihovi ljudi zaduženi za društvene mreže nisu shvatili da to više ne prolazi. Više nije dovoljno na Facebook zidove ‘lijepiti’ političke parole, slati propagandne ‘tvitove’ ili pak na Youtube uplodati dosadne političke govore. Korisnicima treba omogućiti dvosmjernu internet komunikaciju.Obamin izborni stožer, kao i izborni stožeri hrvatskih političkih stranaka  morat će, žele li ponovno biti izabrani, u svoju kampanju uvesti neki novi faktor iznenađenja te na birališta dovesti neke nove hi-tech klince, koji u prošloj predizbornoj kampanji nisu imali pravo glasa ili ih politika uopće nije zanimala. Ako su hrvatski političari toliko pasivni  niti od  glasača ne mogu očekivati aktivnost. Ipak, za kraj, u duhu fair-playa svim hrvatskim političarima poruka: Neka pobjedi najbolji!


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.