Generacija Y ili Millennials generacija posjeduje internet, posjeduje golemu kupovnu moć, a način razmišljanja ove generacije upravlja i načinom na koji im se obraćamo. Komunikacija s njima zahtijeva iznimno puno kreativnosti i svježine jer je to generacija već naviknuta na nevjerojatnu brzinu i protok informacija. U komunikacijskoj džungli su naučili ignorirati podatke koji ih ne zanimaju i zadržati se na onima koje imaju informativnu ili edukativnu snagu. Neka od istraživanja koja su provedena o prvoj online generaciji su od velike pomoći i kad je riječ o PR kampanjama koje im se obraćaju.
Video, video, video – u PR svijetu je dobro poznata uzrečica „content is king“ koju je izgovorio Bill Gates. No, za ovu generaciju sada vrijedi uzrečica „video content is king“! Online iskustvo je postalo ekstremno vizualno. Nemojte podcijeniti moć dobre fotografije, no video sadržaj će zapravo privući vaše ciljane skupine i, što je najvažnije, omogućiti vam emocionalnu i dugotrajnu vezu s njima. Naravno, ukoliko je napravljen na način koji će zadržati pozornost u prosjeku oko dvije minute. Video je milenijalsima poput hrane i zato ne preskačite obroke.
Ne pretjerujte s brendiranjem – zapravo, ako je ikako moguće brend poruke, vizualne i sve druge, svedite na najmanju moguću mjeru ili ih kroz sadržaj provucite što suptilnije. Generacija milenijalsa je razvila dobar osjećaj za poruke brendova i preskače ih čim osjeti poruku: kupi, kupi, kupi. Ova generacija će kroz svoje filtere propustiti poruku koja je suptilna i koja im donosi nešto upotrebljivo.
Informiranje i edukacija – ono na čemu će se zadržati mora biti informativno, naučiti ih nečemu novom, pružiti im dodanu vrijednost koju će moći primijeniti kad im bude potrebno. Upravo su iz ovog razloga toliko popularni mladi i široj publici anonimni vloggeri koji na YouTube ili drugim popularnim video mrežama nude korisne i iskoristive sadržaje s milijunima pregleda.
Originalan sadržaj – treba li reći da generacija Y, kojoj vjerojatno i sami pripadate, stalno vapi za novom i svježom tematikom. Budite aktualni i pratite trendove jer ih ova generacija s lakoćom konzumira i prilagođava sebi.
Kulturalna poveznica – prilagodite poruke geografski i kulturalno i vaši će vas potencijalni korisnici i te kako prepoznati. Na taj način uspostavljate i emocionalnu vezu kojom pokazujete da ste se potrudili doznati više o osobama kojima se obraćate, koje su im vrijednosti važne i što ih motivira u donošenju odluka.
Zabavan, informativan i edukativan sadržaj pokreće generaciju Y. Personalizirane i upotrebljive poruke koje ciljaju na rješavanje nepoznanica i nedoumica, koje izazovu navalu emocija i koje imaju širi kontekst su način na koji se trebate obratiti prvoj online generaciji.
I za kraj, primjer kampanje kompanije Procter&Gamble zbog koje ćete voljeti sve njihove brendove:
Marina Karamatić Sopić, managing partner Ambrela komunikacija, agencije za Odnose s javnošću i organizaciju događaja