Doseg SMS poruka danas prelazi doseg najvećih televizijskih emisija, radija ili interneta. Milijuni SMS poruka svakodnevno kruže među korisnicima mobilnih telefona i zato su one najmoćniji i najdirektniji marketinški alat današnjice.
Svjetski prihodi od SMS-a 130 milijardi dolara
Brojne su mogućnosti za komunikaciju s kupcima; pasivni potrošač postao je prošlost i očekuje se interakcija, izazov i motivacija. Za to služe nagradna pitanja, kvizovi, glasovanja, ankete mobilni kuponi, skupljanje bodova – time brend dobiva kontinuiranu individualnu komunikaciju sa strankama i korisnicima, što mu je i najveća vrijednost. Tvrtke tako dobivaju trajnu dostupnost klijentima, proširenje ciljane skupine potrošača, pokretanje dijaloga s njima i nadogradnju vlastita portala ili internetske stranice multimedijalnim sadržajima, od kojih ostvaruje prihode, kao i od mobilnog marketinga, čime korist postaje višestruka.
Globalni prihodi od SMS-a u 2008. godini iznosili su 130 milijardi dolara prometovanjem 2,3 trilijuna poruka, kaže se u izvještaju Portio Researcha. Prema dosadašnjoj metodi brojenja korisnika (zbroj svih SIM kartica), u Hrvatskoj ima više od šest milijuna prepaid ili pretplatničkih mobitela. Novom pak metodom isključivanja SIM kartica koje nisu aktivne 90 dana taj se broj smanjuje za otprilike četvrtinu te iznosi 4,5 milijuna prepaid ili pretplatničkih mobitela. Prihodi operatera od SMS i MMS poruka u 2007. godini bili su veći od 1,2 milijarde kuna. Prosječan Hrvat pošalje 640 SMS i pet MMS poruka. Hrvatska ima najvišu razinu poslanih poruka po stanovniku na svijetu: prosjek od 80 SMS poruka po glavi predstavlja mobilni aparat najpopularnijim alatom komuniciranja među populacijom.
Hi-tech pionir u Hrvatskoj
Sve te mogućnosti prva je u Lijepoj Našoj prepoznala zagrebačka tvrtka Hi-tech, koja je u deset godina postojanja izrasla u vodećeg pružatelja i agregatora sadržaja za operatere mobilnih mreža, medija i glavnih brendova na području bivše Jugoslavije, na koje je usmjeren njezin strateški rast i razvoj, ističe direktor Hrvoje Sertić.
– Najznačajniju suradnju Hi-tech je uspostavio s Coca-Colom početkom 2002. godine, kad smo pokrenuli jednu od prvih i najuspješnijih SMS nagradnih igara. Snažne veze sa svim velikim marketinškim agencijama omogućuju nam da zajedno razvijamo nove SMS igre za njihove klijente. Kako bi bio što bliže strateškom cilju, Hi-tech je osnovao vlastite tvrtke i pokrenuo strateška partnerstva u svim zemljama bivše Jugoslavije: Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini… – veli naš sugovornik.
Danas imaju brojne klijente, među ostalima to su VIP.net, Tele2, Coca-Cola, Toyota, HRT, Karlovačka pivovara, Podravka…
– No to nije sve; Hi-tech zauzima vodeću poziciju na hrvatskom tržištu u produkciji glazbenih sadržaja i licenciranju. Pioniri smo u licenciranju i izdavaštvu i jedina smo agencija u nas koja licencira izdavačka prava najvećih izdavača za nacionalne mobilne operatere i druge pružatelje usluga – zaključio je gospodin Sertić.