Ti TFT ekrani (Thin Film Transistor) koji pokazuju navigacijske upute, sadrže elemente info-zabave, prikazuju vozačko-upravljačke informacije, a ponegdje i pogled kamere usmjeren pozadini automobila, nekada su bili vezani smo za luksuzne automobile, ali danas su sve ‘demokratičniji’. Kako ljudi kupuju sve manja i štedljivija vozila, očekuju i u njima, svim Opel Corsama i Ford Fiestama ovog svijeta, pronaći univerzalne ekrane i kontrolne ploče.
Jaguar XJ s HD TFT ekranom
Zanimljivo je da se ti ekrani sele sa središnjeg dijela unutrašnjosti automobila prema položaju ispred samoga vozača gdje se nalaze instrumenti i indikatori brzine, tahometar i pokazatelj količine preostalog goriva. Najbolji primjer za to je Jaguar XJ u kojem je HD TFT ekran dijagonale 30 centimetara zamijenio tradicionalne fizičke vrijednosti digitalnim zaslonom. Taj ekran, dakle, prikazuje brzinu, stanje goriva, temperaturu i tome slično, ali je ujedno i područje za sve multimedijalne, info-zabavne, vozačko-upravljačke i navigacijske sustave automobila.
Što nas čeka u budućnosti? – Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell kao primjer
THT ekrani visoke rezolucije, odnosno definicije mogli bi preuzeti čitavu instrument-ploču i postati glavne zvijezde kompletnih automobilskih informacijskih sustava. Veliki podesivi ekrani mogli bi ponuditi više mjesta za kontrole i omogućiti fleksibilniju funkcionalnost. Nedavno predstavljen koncept Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell najbolji je putokaz u kojem smjeru će spomenuta tehnologija ići. Ekrani se sve jeftinije proizvode pa istovremeno postaju i sve većima. U konceptu E-Cell je gotovo čitava središnja konzola zamijenjena touchscreen plohom dijagonale 25 centimetara tako da su klasične komande za audio-sustav, na primjer, otišle u povijest.
Cijeli članak pročitajte na Metro portalu