Bez obzira kakva je odluka, sasvim sigurno nije jednostavna. Vjerujemo da je donošenje odluka jedan od najtežih poslova za svakog šefa na poslu. Bez obzira radi li se o odlukama koje za sebe imaju pozitivne karakteristike ili one koje za posljedicu imaju priopćavanje negativnih vijesti, svaku je potrebno temeljito promisliti. Na vama je odgovornost da osim što trebate saznati kako pojedina odluka utječe na vas, vašeg zaposlenika, da vodite računa i o cjelokupnom poslovanju tvrtke. Upravo način na koji kao rukovoditelj donosite odluku, te način na koju odluku prenosite određuje Vašu uspješnost.
Sam proces odlučivanja zahtijeva da se odvoji nevažno od važnoga, ako se to ne učini kako treba postoji mogućnost da potrošite previše vremena na rješavanje nevažnih pitanja i slučajno zanemarite ono što je zaista bitno. Mi smo za vas pripremili nekoliko najčešćih pogrešaka na koje je potrebno obratiti pozornost.
Pripazite na ovih 5 pogreški:
- Neprovjeravanje podataka koji služe kao podloga za odlučivanje. Često se ne koriste sve dostupne informacije pri odlučivanju. Pokušajte uložiti i dodatni trud pri donošenju odluka, u konačnici ćete sasvim sigurno biti zadovoljniji.
- Obećavanje nemogućega. Razmislite prije donošenja odluke o tome kako će to utjecati na sve oko vas. Ako ste jedan od onih koji olako obećava nešto što ne može ispuniti, imajte na umu da takvo ponašanje nosi i određene posljedice s kojima ćete se prije ili kasnije morati suočiti.
- Razmislite o pojedinim odlukama i načinu na koji utječu na tvrtku u cjelini, odnosno jesu li zaista toliko bitne da im posvetite svu pozornost, a pritom zanemarite možda nešto puno važnije.
- Konzultacije s kolegama. Zatražite mišljenje svojih kolega prije donošenja velikih odluka. Ponekad nismo niti svjesni kako neki odgovori mogu biti jednostavni, ako ih se sagleda iz drugačije perspektive.
- Učite iz iskustva. Nije nužno da sami napravite pogrešku kako biste nešto načuli. Uštedite si vrijeme i učite na tuđim pogreškama.
Bez obzira što vrlo često nije lako i ugodno shvatite to kao priliku za osobni napredak i učenje.
Autorica: Ana Meštrović, savjetnica za odnose s javnošću u Smart grupi s dugogodišnjim iskustvom u vođenju edukacija na području komunikacijskih vještina i HR – management (soft skills)