Dovoljno je da odete na tu stranicu i u tražilici ukucate pojmove ‘Facebook’, ‘plaćanje’ ili pak na engleskom ‘Facebook free’, ‘Facebook charge’ i izlistat će vam se niz grupa poput ‘Ako se Facebook bude plaćao, ja odlazim’ ili ‘Keep Facebook Free of Charge.’ Neke od tih grupa imaju na stotine ili čak tisuće članova.
Ima li razloga za strahovanje?
Sam osnivač Facebooka Mark Zuckerberg je ne tako davno na jednoj konferenciji za novinare izjavio kako korisnici više brinu o tome hoće li se servis plaćati nego problem sa sigurnosnim postavkama.
Odgovor je jasan – Facebook se nikada neće plaćati, a razlog je vrlo jednostavan i sasvim logičan. To je potvrdio i sam glasnogovornik Facebooka Larry Yu: „Apsolutno nemamo nikakve planove da naplaćujemo korištenje Facebooka.“
– Prošle smo godine čuli glasine o tome kako će Facebook početi naplaćivati korištenje 1,99 dolara, ali ove se godine, kako su se glasine širile, naknada popela na 14,99 dolara. Jedva čekamo vidjeti koliko će Facebook koštati sljedeće godine, – našalio se Yu.
Iz Facebooka bi najvjerojatnije rekli da se naplaćivanje servisa kosi s politikom tvrtke da svijet učini otvorenijim i povezanijim.
Odličan biznis – zarada dvostruko veća nego lani
Naravno, svakom čovjeku jasno je da ta priča ne „pije vodu.“ Facebook jednostavno ima ‘duboko skriven’ motiv da ništa ne naplaćuje korisnicima – što je više korisnika tim bolje jer je veći auditorij kojemu oglašivači na Facebooku mogu poslati svoju poruku. To je školski primjer dobrog biznisa. Ako uzmete u obzir da će, kako se navodi u nekim procjenama, Facebook ove godine zaraditi dvije milijarde dolara (dvostruko više nego lani), postaje očito zašto naknada nema smisla. Kad bi se uvelo naplaćivanje, broj korisnika naglo bi opao, a time i prihodi od oglašivača.
Facebook neke dodatne mogućnosti naplaćuje, poput kupnje „chipova“ za igranje Texas Holdem pokera i sličnih stvari, ali osnovne usluge i sam pristup stranici u bliskoj budućnosti neće se naplaćivati.
Cijeli članak pročitajte na Metro portalu