Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Neuromarketing – kako “zaviriti” u mozak potrošača?

Neuromarketing je kombinacija marketinga i neurologije, naizgled potpuno neprimjetna, no ustvari prisutna u svakom segmentu života prosječnog potrošača. Znanstvenim metodama mjere se emotivne reakcije potrošača, a cilj je jedan – prodati proizvod!

Neuromarketing je kombinacija marketinga i neurologije, naizgled potpuno neprimjetna, no ustvari prisutna u svakom segmentu života prosječnog potrošača. Znanstvenim metodama mjere se emotivne reakcije potrošača, a cilj je jedan - prodati proizvod!

Iako je veći dio potrošača već shvatio da marketinški stručnjaci ne prezaju ni pred čime kako bi postigli svoj cilj, nitko ne skriva čuđenje na spomen sve radikalnijih manipulativnih metoda. U svrhu povečanja prodaje proizvoda njihovih klijenata marketinški stručnjaci odlučili su „zaviriti” u mozak potrošača te na taj način dodati novu, znanstveno -neurološku komponentu svojim istraživanjima.

Princip je vrlo jednstavan; nakon što su otkrili da veliki dio ispitanika ne govori istinu u anketama, što zbog kulturolških razlika, što zbog običajnih normi i mentaliteta pojedine regije, stručnjaci su shvatili kako njihove fizičke reakcije ne mogu odglumiti oduševljenje niti mogu unaprijed osuditi reklamnu kampanju proizvoda.

Koristeći precizne neurološke tehnike pomoću kojih iz sekunde u sekundu mjere brzinu disanja, otkucaj srca, pokrete tijela i znojenje znanstvenici su ustanovili obrazac prema kojem svi potrošači na svijetu jednako reagiraju kada su iznenađeni, oduševljeni, razočarani i sl.

Kada kupujemo instinktivno…

Objašnjenje za to su naši animalni instinkti, podsvijest i emocije koje gotovo bez iznimke nadjačaju razum, pa u skladu s time donosimo odluke. Dakako, nameće se pitanje etičnosti ovakvih istraživanja, no činjenica je da ga sve vodeće kompanije koriste kako bi povečale učinkovitost i produktivnost svoje kampanje. Samo neki od popularnih trikova su stavljanje ljudskih odnosa u fokus kampanje, kao i ljudskog lica koje u potrošačima instinktivno izaziva visoku razinu emocionalnog angažmana, što je i finalni cilj marketinških agencija, nakon toga vaša podsvijest reagira i slijedi – kupovina!

Ovakav se pristup na hrvatskom tržištu vjerojatno najjasnije vidi na primjeru uspješnih telekomunikacijskih operatera kao i cjelokupnog financijskog i osiguravajućeg sektora.

NLP ili kako to rade političari

Sličnu tehniku koriste i političari, kako Hrvatski tako i strani. Metoda se zove Neuro-lingvističko procesuiranje ili popularno NLP metoda, a dolazi iz Amerike gdje je prvotno osmišljena kao tehnika pružanja nadogradnje prezentacijskih vještina za tamošnje upješne biznismene, managere i poduzetnike.

Metoda se s vremenom popularizira i na globalnoj razini te se do danas razvila u poprilično opsežan tečaj koji vas prvenstveno osposobljava za postizanje neuro-lingvističke i emocionalne superiornosti nad onima kojima pokušavate prodati proizvod. Iz Hrvatske udruge NPL trenera objašnjavaju kako:

“Neetično bez prethodnog odobrenja”

– NLP posjeduje dinamične metode koje nas vode do veoma moćnih, pozitivnih i kreativnih stanja svijesti, čineći tako dostižnim ciljeve u bilo kojem području našeg života, čak i u onima koja su nam do sada izgledala nedostižnima i neostvarivima.

Koliko je korištenje NLP-a u svrhu neuromarketinga etično potvrđuje nam mr. spec. Melita Stipančić, voditeljica NLP treninga u Hrvatskoj – Smatramo to apsolutno neeticnim i unatoc tome sto se metoda koju zastupamo (NLP) puno polaže na poznavanje neverbalnih utjecaja nikad to ne bismo koristili bez dopustenja klijenta.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.