Nerijetko svjedočimo ratovima koje gigantski tehnološki divovi međusobno vode, a uglavnom se u ringu nalaze Google, Facebook, Apple i ostale kompanije koje su svoja carstva smjestila u Silicijsku dolinu u Kaliforniji.
Business Insider navodi kako Facebook i Apple nisu kompanije kojih se Googleovi menadžeri u stvarnosti boje. Tvrde da oni strahuju pred jednom drugom, isto tako velikom kompanijom koja bi im mogla uzeti dio kolača te preoteti veći dio profita. Radi se o kompaniji iz Washingtona, i ne, nije riječ o Microsoftu, već Amazonu, pojašnjava poslovni.hr.
Amazon je već nekoliko godina jedan od većih i najopasnijih Googleovih konkurenata. Google je kompanija koja se danas bavi svim i svačim, no osnovna djelatnost i najpopularniji njihov proizvod bio je i ostao njihova tražilica.
Ono što najviše zabrinjava Googleove stručnjake je trend koji se sve češće javlja među potrošačima. Radi se o tome da sve veći broj njih zaobilazi Google radi pretraživanja prilikom donošenja odluke o online kupnji. Naime, oni prilikom pretraživanja radije direktno odu na Amazonovu stranicu kako bi provjerili izgled proizvoda kojeg namjeravaju kupiti ili se pak koriste Amazonovom aplikacijom za ‘pametne’ telefone.
U prilog ovom trendu idu i podaci koji potvrđuju njegovu rastuću populanost. Prema istraživanju portala ComScore, u Amazonu je učestalost pretraživanja i upita u prošloj godini porasla čak 73 posto. Taj podatak govori dovoljno sam za sebe te s razlogom usađuje strah u kosti Googleovim čelnicima.
Ovaj trend ima smisla i ukoliko se prouče pojedini koraci koje korisnici moraju poduzeti prilikom pretraživanja putem Googlea, odnosno Amazona. Tako je kod pretraživanja putem Googlea potrebno najprije upisati traženi pojam, potom analizirati rezultate koje tražilica izbaci, kliknuti na jedan od predloženih linkova koji najčešće vode na web stranicu traženog proizvoda ili na stranicu određene e-trgovine, zatim kliknuti na malu košaricu koja potvrđuje kupnju, upisati sve potrebne podatke, itd. Kod pretraživanja putem Amazone cijeli je proces puno jednostavniji i sastoji se od samo dva banalna koraka. Najprije se upiše traženi pojam, a potom se klikne gumb koji označava kupnju proizvoda.
Što se pak tiče pretraživanja putem Amazonove mobilne aplikacije, Google ni tu može parirati Amazonu. Scenarij za Google postaje još strašniji ukoliko Amazonov novi Kindle uspije zaintrigirati javnost te steći obožavatelje. Naime, vlasniku Kindlea nude se brojne pogodnosti, a filmovi, knjige i ostali popratni sadržaji za korisnike tzv. ‘prime’ računa sasvim su besplatni. Osim toga, tim se korisnicima nude i besplatni troškovi dostave ukoliko odluče kupiti nešto na Amazonu. Uz navedene beneficije, sasvim je jasno koga će korisnici odabrati prilikom pretraživanja. Iz svega navedenog nije teško zaključiti zašto je od svih tehnoloških divova, upravo Amazon onaj kojeg se u Googleu najviše boje.