Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Osobne financije

Nove navike naših građana – kupnja u inozemstvu opet u modi

U lipnju je ukupno 15 posto kućanstava kupovalo u susjedstvu. Najviše ih je bilo iz Slavonije (27 posto), Istre i Primorja (24 posto), slijedi Zagreb s okolicom te Lika, Kordun, Banovina (po 13 posto), pa sjeverna Hrvatska (deset posto) i Dalmacija (sedam posto). Koliko se god dio trgovaca i proizvođača trudi sniziti cijene u Hrvatskoj, to očito nije dovoljno za kućne budžete kojima raspolažu naši građani.

U lipnju je ukupno 15 posto kućanstava kupovalo u susjedstvu. Najviše ih je bilo iz Slavonije (27 posto), Istre i Primorja (24 posto), slijedi Zagreb s okolicom te Lika, Kordun, Banovina (po 13 posto), pa sjeverna Hrvatska (deset posto) i Dalmacija (sedam posto). Koliko se god dio trgovaca i proizvođača trudi sniziti cijene u Hrvatskoj, to očito nije dovoljno za kućne budžete kojima raspolažu naši građani.

Zadnja godina kada je velik broj naših građana odlazio u kupnju u susjedne zemlje bila je 2000. Tada je trećina hrvatskih kućanstava obavljala velike kupnje svakodnevnih potrepština izvan granica Hrvatske.

Petina kućanstava preko granice

Sadašnja kriza ponovo je aktivirala taj oblik opskrbe pa ove godine petina kućanstava ponovo gotovo redovito odlazi kupovati preko granice. Koliko se god dio trgovaca i proizvođača trudi sniziti cijene u Hrvatskoj, to očito nije dovoljno za kućne budžete kojima raspolažu naši građani pa se tako prihod naših kućanstava prelijeva u susjedstvo.

Od veljače do lipnja ove godine svaki je mjesec u kupnju preko granice odlazilo od 14 do 19 posto kućanstava. Tako je na primjer u lipnju ukupno 15 posto kućanstava kupovalo u susjedstvu. Najviše ih je bilo iz Slavonije (27 posto), Istre i Primorja (24 posto), slijedi Zagreb s okolicom te Lika, Kordun, Banovina (po 13 posto), pa sjeverna Hrvatska (deset posto) i Dalmacija (sedam posto).

Zanimljivo je istaknuti da su u te kupnje nešto više išli građani visoke stručne spreme (20 posto) ili srednje spreme (17 posto), a to su osobe u stalnom radnom odnosu (22 posto), iz kućanstava s četvero i petero članova (oko 20 posto), srednjih ili viših mjesečnih prihoda kućanstva (od 18 do 20 posto).

Najviše se kupuje odjeća i obuća

U inozemstvu se kupuje svašta. Oni koji su bili u kupnji u lipnju gotovo obavezno su kupili nešto od odjeće i obuće (65 posto). Te su proizvode najviše kupili putnici iz Zagreba (81 posto) i iz Istre (86 posto).

Od proizvoda svakodnevne potrošnje, ima tu sredstava za pranje i čišćenje (21 posto), sredstava za osobnu higijenu (20 posto), mlijeka i mliječnih prerađevina, kave, bezalkoholnih i alkoholnih pića (po oko 17 do 22 posto), mesa i prerađevina (13 posto), cigareta (oko 40 posto) pa sve do bijele tehnike (četiri posto).


Napisao

Marketing i prodaja

Ako ste mislili da su najbolje cijene i najbolja vrijednost ono što klijente najviše privlači, pogriješili ste – to je na dnu liste prioriteta.

Financije

Iako je većina od nas upoznata s pojmom feng shui, ta je životna filozofija još uvijek velika nepoznanica, a stručnjaci tvrde kako je upravo...

Novosti

Instagram je službeno ovog vikenda predstavio novu dimenziju objava, prelazeći s kvadratnog na pravokutni format.

Ekonomija

Biznis je težak. Ako ga ne razumijete onda je još teži. Ako jurite samo kratkoročnu novčanu korist onda vjerojatno nećete uspjeti.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.