Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Osobne financije

Nove navike naših građana – kupnja u inozemstvu opet u modi

U lipnju je ukupno 15 posto kućanstava kupovalo u susjedstvu. Najviše ih je bilo iz Slavonije (27 posto), Istre i Primorja (24 posto), slijedi Zagreb s okolicom te Lika, Kordun, Banovina (po 13 posto), pa sjeverna Hrvatska (deset posto) i Dalmacija (sedam posto). Koliko se god dio trgovaca i proizvođača trudi sniziti cijene u Hrvatskoj, to očito nije dovoljno za kućne budžete kojima raspolažu naši građani.

U lipnju je ukupno 15 posto kućanstava kupovalo u susjedstvu. Najviše ih je bilo iz Slavonije (27 posto), Istre i Primorja (24 posto), slijedi Zagreb s okolicom te Lika, Kordun, Banovina (po 13 posto), pa sjeverna Hrvatska (deset posto) i Dalmacija (sedam posto). Koliko se god dio trgovaca i proizvođača trudi sniziti cijene u Hrvatskoj, to očito nije dovoljno za kućne budžete kojima raspolažu naši građani.

Zadnja godina kada je velik broj naših građana odlazio u kupnju u susjedne zemlje bila je 2000. Tada je trećina hrvatskih kućanstava obavljala velike kupnje svakodnevnih potrepština izvan granica Hrvatske.

Petina kućanstava preko granice

Sadašnja kriza ponovo je aktivirala taj oblik opskrbe pa ove godine petina kućanstava ponovo gotovo redovito odlazi kupovati preko granice. Koliko se god dio trgovaca i proizvođača trudi sniziti cijene u Hrvatskoj, to očito nije dovoljno za kućne budžete kojima raspolažu naši građani pa se tako prihod naših kućanstava prelijeva u susjedstvo.

Od veljače do lipnja ove godine svaki je mjesec u kupnju preko granice odlazilo od 14 do 19 posto kućanstava. Tako je na primjer u lipnju ukupno 15 posto kućanstava kupovalo u susjedstvu. Najviše ih je bilo iz Slavonije (27 posto), Istre i Primorja (24 posto), slijedi Zagreb s okolicom te Lika, Kordun, Banovina (po 13 posto), pa sjeverna Hrvatska (deset posto) i Dalmacija (sedam posto).

Zanimljivo je istaknuti da su u te kupnje nešto više išli građani visoke stručne spreme (20 posto) ili srednje spreme (17 posto), a to su osobe u stalnom radnom odnosu (22 posto), iz kućanstava s četvero i petero članova (oko 20 posto), srednjih ili viših mjesečnih prihoda kućanstva (od 18 do 20 posto).

Najviše se kupuje odjeća i obuća

U inozemstvu se kupuje svašta. Oni koji su bili u kupnji u lipnju gotovo obavezno su kupili nešto od odjeće i obuće (65 posto). Te su proizvode najviše kupili putnici iz Zagreba (81 posto) i iz Istre (86 posto).

Od proizvoda svakodnevne potrošnje, ima tu sredstava za pranje i čišćenje (21 posto), sredstava za osobnu higijenu (20 posto), mlijeka i mliječnih prerađevina, kave, bezalkoholnih i alkoholnih pića (po oko 17 do 22 posto), mesa i prerađevina (13 posto), cigareta (oko 40 posto) pa sve do bijele tehnike (četiri posto).


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.