Obiteljsko hotelijerstvo treba biti jedan od stupova razvoja održivog i odgovornog turizma

Vlasnici hotela, predstavnici institucija u turizmu, znanstvenici i stručnjaci iz Hrvatske i svijeta koji prate ekonomiju i turizam, brend menadžeri, investitori i predstavnici bankarskog sektora, okupit će se 10. prosinca u zagrebačkom hotelu Westin na prvom Kongresu obiteljskih i malih hotela i onih koji će to postati. Razgovarali smo sa Šimom Klarićem, predsjednikom Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela, koja je organizator događanja.

Nacionalna udruga obiteljskih i malih hotela osnovana je prije petnaestak godina. Zbog čega ste se tek sad odlučili organizirati prvi kongres?

Danas kad Hrvatska bilježi jako dobre turističke rezultate najbolje je vrijeme o razgovoru o aktualnim pitanjima odnosno izazovima daljnjeg razvoja održivog  turizma u Republici Hrvatskoj. Držimo da je obiteljsko hotelijerstvo temeljeno na lokalnim poduzetnicima i treba biti jedan od stupova razvoja održivog i odgovornog turizma u našoj zemlji. Stoga smo željeli prodiskutirati s nositeljima turističke politike, hrvatskim i međunarodnim stručnjacima te poduzetnicima – malim hotelijerima i onima koji to žele postati, što se trenutno radi i koji su planovi po pitanju financiranja kvalitete i razvoja malih obiteljski hotela, njihovom brendiranju te regulatornom okviru  u kojem posluju, kao i o trendovima u svijetu.

Koliko je obiteljskih i malih hotela u Hrvatskoj i pratimo li svjetske trendove?

Mali i obiteljski hoteli u Hrvatskoj predstavljaju nositelje novog trenda u turizmu. Do prije desetak godina jedva da su bili prisutni na tržištu, dok danas njihova gospodarska važnost nije nezanemariva, s obzirom na to da njihov broj svakodnevno raste. Dokaz je tome i podatak da je Nacionalna udruga obiteljskih i malih hotela u vrijeme svog osnutka 2004. imala svega 30 članova, dok danas ima pet puta više. Međutim, ovaj fenomen za razliku od Hrvatske, u razvijenim turističkim zemljama nije novost. Hrvatska se razvojem obiteljskog hotelijerstva laganim korakom tek približava Italiji, Francuskoj, Austriji i Grčkoj te otkriva ono što te zemlje razvijaju već desetljećima. Unatoč tome, obiteljski i mali hoteli u Hrvatskoj kvalitetom, sadržajima i ponudom čak su i premašili konkurenciju, iako u ukupnim hotelskim kapacitetima čine svega deset posto, dok u spomenutim zemljama dosežu magičnu brojku od 80 posto. Drugim riječima, Hrvatska broji svega dvjestotinjak malih obiteljskih hotela, dok ih Italija ima 23 tisuće, a Grčka i Austrija po deset tisuća.

Koje značenje obiteljski i mali hoteli imaju u turizmu?

Investicija u male obiteljske hotele čini temelj održivog razvoja hrvatskog turizma.

Istraživanja turističkog tržišta odavno su pokazala da je ekonomija malih hotela konkurentna. S druge strane upravo se na primjeru malih hotela afirmira autohtono i autentično, promovira se vlastita kultura, a što je najvažnije, u turističkom proizvodu sudjeluje lokalno stanovništvo. Za razliku od velikih hotela, male hotele karakterizira elastičnost i brzina prilagođavanja promjenama na turističkom tržištu te veća profitabilnost. U razvoju turizma u Hrvatskoj mali hoteli postali su pokretači i nositelji promjene i unaprjeđenja cjelokupne hotelske industrije.

Na kakvoj je ponudi naglasak, odnosno kakav proizvod plasiraju mali hoteli?

Mali obiteljski hoteli ponudom plasiraju autentični hrvatski proizvod. Naime, iako na tržištu nastupamo u sklopu zajedničke Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela koja je kreirala jedinstveni marketinški koncept, svatko od nas ima vlastiti proizvod koji se od hotela do hotela razlikuje. Marketinškim planom prije desetak godina najprije smo krenuli u uspješno kreiranje brenda „Small & friendly hotels of Croatia“, nakon čega je slijedilo podbrendiranje zajedničkog skupa proizvoda odnosno proizvodno profiliranje. To je rezultiralo činjenicom da smo danas na tržištu već prepoznati kao mali obiteljski hoteli, segmentirani po vrsti proizvoda. Drugim riječima – da bi naši gosti odmah prepoznali temeljni turistički proizvod određenog hotela segmentirani smo po određenim klasterima ili klubovima proizvoda i to kao heritage, wellness, adventure, gorumet hoteli, poslovni hoteli ili oni za odmor s obitelji.

Podijeli

Odgovori

Top