Trebaju li obrtnici i poduzetnici ići na sajmove? Definitivno – trebaju. U krizi i recesiji gospodarstvenici smanjuju troškove gdje god je moguće, a u pravilu prvi su na udaru administrativni odjeli i marketing. No takav pristup i nije najmudriji. Tko u vrijeme krize nestane s pozornice, teško će se poslije vratiti, upozoravaju stručnjaci.
Bitan izlazak na nova tržišta
Zato je i predsjednik Hrvatske gospodarske komore Nadan Vidošević još u ožujku ove godine pozivao gospodarstvenike da budu prisutni na tržištu snažnim reklamnim kampanjama, upozorivši na važnost nastupa na sajmovima diljem svijeta.
“U uvjetima globalne povezanosti utjecaji gospodarske i financijske krize ne mogu mimoići nikoga i njihovi se nepovoljni učinci osjećaju po smanjenoj potražnji za proizvodima i uslugama obrtnika. Kriza najbrže i najlakše pogađa najmanje i najslabije, male obrtnike i poduzetnike, ali upravo oni drže ključeve izlaska iz krize jer se mogu brzo prilagoditi, održati i stvoriti nova radna mjesta. Zato je važnije nego ikad pružiti obrtnicima priliku za izlazak na nova tržišta”, veli pak Mario Paliska, predsjednik Odbora za sajmove i druge promidžbene djelatnosti Hrvatske obrtničke komore.
Sudjelovanje obrtnicima donosi prednost
“Nastupom na međunarodnim sajmovima obrtnici mogu izravno predstaviti svoje proizvode i usluge potencijalnim inozemnim partnerima. Mogu sklopiti nove poslovne kontakte i dogovoriti konkretne poslove kako bi povećali proizvodnju za izvoz.”
Jasno je ipak da obrtnici i mali poduzetnici ne mogu sami pokrivati nastupe na skupim međunarodnim izložbama. I Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska obrtnička komora sufinanciraju stoga nastup svojih članova te tako podupiru stav o pojačanoj promidžbi hrvatskoga gospodarstva.