Prodavaonica ploča
Još za vrijeme studija na Pravnom fakultetu u Zagrebu Hrvoje Krstulović želio je otvoriti prodavaonicu ploča, ali tome je htio dodati još nešto.
– Učinilo mi se prikladnim kombinirati glazbenu prodavaonicu i videoteku pa smo u načelu otvorili prodavaonicu koja je bila 50 posto glazbeno orijentirana, a 50 posto videoteka. U vrlo kratkom roku spoznali smo da je videoteka mnogo bolji biznis nego prodaja glazbe pa smo devedesetih godina prošlog stoljeća počeli otvarati videoteke – kaže Krstulović.
Videoteke je otvarao s partnerom Romanom Karlićem, jednu po jednu, sve dok nisu napravili lanac videoteka. Godine 1992. postupno je izašao iz tog posla u novu branšu filmske distribucije, a tadašnji partner zadržao je videoteke.
Regionalni lider
Posao s filmskom distribucijom započeo je 1992. godine otvaranjem tvrtke “Blitz-film & video”, koja se superbrzim rastom pretvorila u vodeću tvrtku te branše u Hrvatskoj, sa sestrinskim poduzećima u Sloveniji, Bosni i Hercegovini te Srbiji i Crnoj Gori. Zahvaljujući uspješnom radu i konstantnom rastu, tvrtka je 2008. godine nominirana za “Zlatnu kunu” u kategoriji malih poduzetnika.
– To je veliko priznanje radu tvrtke i njezinih zaposlenika, kao i priznanje našoj branši, jer ipak smo nešto između trgovačkog i kulturnog društva. S obzirom na to da nismo direktni proizvođači ni veliki izvoznici iako izvozimo veliki dio proizvoda odnosno DVD-ova na teritoriju bivše Jugoslavije, ipak je to veliko priznanje i u načelu smo izuzetno zadovoljni poslovanjem u 2008. godini – objašnjava Hrvoje Krstulović.
Plan je deset multipleksa
Od obiteljske tvrtke pokrenute devedesetih godina Hrvoje Krstulović uspio je doći do tržišnog lidera u distribuciji sadržaja, a osim kinom i videom, distribuira se i internetom i televizijom. Najavljeno je i skoro pokretanje pay televizijskoga kanala Cinestar TV.
Tvrtka “Blitz-Cinestar” probudila je Hrvatsku u kinofikaciji otvaranjem dosad četiri multipleksa koji zadovoljavaju visoke svjetske standarde. Posljednji u nizu multipleksa otvoren je u Zadru 3. studenoga 2008. godine, investicijom od oko 2,5 milijuna eura. Zasad su svi iznimno zadovoljni uspjehom u Zadru.
– Trenutačna situacija drži korak s našim očekivanjima, a očekujemo između 200 i 250 tisuća prodanih karata na godinu. Trenutačni rezultati idu tome u prilog. Cilj je da uz postojeća četiri multipleksa, u Zagrebu, Novom Zagrebu, Rijeci i Zadru, otvorimo pet novih, u Šibeniku, Varaždinu, Areni Zagreb, Osijeku i Slavonskom Brodu. Konačni je cilj poslije tih devet napraviti završni deseti multipleks u Splitu. Time bi investicija “Blitz-Cinestara” u multipleksna kina u Hrvatskoj bila završena.
Zasad recesija nije ostavila traga
U uvjetima recesije ljudi se najčešće okreću „jeftinijim” načinima zabave, a u to spadaju i kina. Zasad “Blitz-Cinestar” ne osjeća ni pad ni rast prometa, ali recesija se osjetila na nedavnom završenom filmskom festivalu u Berlinu.
– Činjenica je da je ponuda filmova bila znatno manja nego inače. Razlog je tome znatno manji broj produkcija filmova zbog otežanog financiranja, čime je i izbor sadržaja znatno sužen. U takvoj se situaciji događa paradoks – umjesto da sadržaji pojeftinjuju zbog krize, njima raste cijena jer ih je znatno manje. Ako imate manje sadržaja u ponudi, onda imate više zainteresiranih stranaka na manji broj sadržaja – objašnjava Krstulović.
Hrvatsko je tržište, s jednim većim gradom i većim brojem manjih gradova, u kinoindustriji specifično i pitanje je koliko je tržište spremno na veći broj lanaca multipleksnih kina.
– Manji gradovi u Hrvatskoj ne mogu izdržati više od jednoga kvalitetnog kinoprikazivača, zato što je prije svega njihova nastanjenost i broj stanovnika relativno mala i broj je potencijalnih gledatelja sužen. Pravo pitanje stoga nije koliko može biti operatora. Može ih biti mnogo. Pitanje je koliko multipleksa pojedini gradovi mogu podnijeti, odnosno koliko je multipleksa po pojedinom gradu optimalno – završava Hrvoje Krstulović.