Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju poduzetnicima se otvorila mogućnost registriranja tvrtke (starup) na stranom jeziku. Da ne bude zabune, imena tvrtki su i do sada mogla biti na latinskom ili grčkom, no engleski ili neki drugi strani jezik nije dolazio u obzir. I dok se na prvu čini kako je pred poduzetnicima lagan zadatak odabira pravog imena za startup, jer primjerice engleski jezik daje mnogo mogućnosti, u stvarnosti nije tako jer odabir imena za tvrtku diktira i odabir domene, zaštitni znak ali i ono najbitnije – način na koji ljudi razumiju čime se vi zapravo bavite odnosno koju robu i uslugu nudite na tržištu.
Upravo zbog toga treba se pridržavati nekoliko pravila koja će vam omogućiti brži i jednostavniji odabir imena za vaš startup.
Prije svega startup registrirajte pod imenom koje nema mogućnosti da se piše na više načina. Na primjer, ukoliko tvrtki date ime Phaser postoji mogućnost da će netko pomisliti da se riječ piše Fazer ili Faser. Jednostavnim guglanjem (potencijalni) korisnik vaših usluga i/ili proizvoda dobit će sasvim drugi brand. S druge strane, zašto se ne biste posavjetovali s obitelji, rođacima, prijateljima? Ponekad je potrebno naziv tvrtke izgovoriti glasno da i drugi čuju – bilo u razgovoru u ‘četiri oka’, preko telefona, na piću…
Zašto ime vaše tvrtke ne bi asociralo na neku dobru priču? Ime po nekom povijesnom liku, događaju ili liku iz romana može pomoći u lakoj pamtljivosti imena tvrtke. Ili još bolje – unesite dašak osobnosti u naziv tvrtke. Na primjer, kombinacijom imena (u obitelji) napravite složenicu pod kojom ćete registrirati tvrtku. Možete se poigrati s imenom i prezimenom. Klijenti vole lako pamtljiva imena, imena koja će ih asocirati na nešto.
Na kraju, nazivi koji otkrivaju čime se tvrtka točno bavi nisu baš najsretnije rješenje. Možda je praktično, no ne želite li da vaša tvrtka ima ime koje će biti reprezentativnije, glamuroznije… Odaberite ime koje ćete voljeti, s kojim ćete se identificirati. To čak može biti i naziv ulice u kojoj vam je sjedište tvrtke, mjesto gdje ste doživjeli nešto lijepo ili neko egzotično mjesto koje želite posjetiti.
Hm, o da, odabir imena za tvrtku može biti komplicirano.