Odnosi s javnošću ili engleski PR (public relations), jednako su važni i za uspjeh male tvrtke. Kako bi prodali svoj proizvod ili uslugu ključno je upoznati tržište s vašom tvrtkom i njezinom djelatnošću.Upravo tom smislu odnosi s javnošću mogu biti vrlo učinkovita metoda.
Dobro osmišljena strategija odnosa s javnošću može značajno pridonijeti priznanju i kredibilitetu, stvaranju ugleda i branda te popularnosti tvrtke.
Kada se pristupa kreiranju vaše PR strategije najprije treba definirati cilj odnosno ciljeve koje njome želiti postići. Sukladno tome treba odabrati metode koje ćete koristiti i sastavite terminski plan realizacije pojedinih aktivnosti.
Korisne metode
Jedna od njih su svakako objave za tisak. Vrlo je bitno da one budu kvalitetno napisane i odaslane u pravom trenutku. Kako se većina objava za tisak danas dostavlja elektronski ključno je, da naslov i prvi odlomak budu upečatljivi kako bi zainteresirali urednike tiskovina i web portala.
Kod toga trebate sastaviti popis medija kojima namjeravate poslati sačinjenu objavu za tisak. U tu svrhu informirajte se o medijima koji pokrivaju djelatnost kojom se bavite.
Uključite dnevne novine, tjednike, poslovne magazine, časopise o trgovini i sl. Važno je da objavu za tisak pravovremeno pošaljete. Ovisno o tome izlazi li časopis kojem je namjeravate dostaviti mjesečno, tjedno ili dnevno. Uzmite u obzir rokove za dostavu materijala.
Interes medija možete pobuditi i na način da organizirate npr. dobrotvorne priredbe, aukcije vaših proizvoda/usluga, ili promotivne prodaje i o njima napišete objavu za tisak. Možete organizirati seminar gdje bi prezentirali informacije o vašim proizvodima/uslugama.
Proširite vidike
Internet pruža bezbroj mogućnosti za reklamu vašeg proizvoda/ usluge. Informirajte se o poslovnim blogovima, portalima te komentarima. Koristite društvene mreže kao što su Twitter i Facebook i preko njih pokušajte doći do šire publike.
Efikasna metoda je i kreiranje vlastitog bloga ili newslettera. Pisanje bloga može vam pomoći u privlačenju potencijalnih klijenata. Povežite svoj blog s Twitterom, Facebookom i drugim društvenim mrežama kako bi „pojačali“ efekt.
Newsletter koristite kako bi informirali potencijalne klijente o Vašoj tvrtki i novostima vezanim za vašu djelatnost. Svakako kreirajte web stranice tvrtke koje možete koristiti npr. za online prodaju vaših proizvoda/usluga. Isto tako, svoje proizvode/usluge možete reklamirati putem web stranica specijaliziranih za online trgovinu.
Postoji mnogo načina na koje mala tvrtka može postići publicitet. Bitno je da PR strategija uključuje kontinuirane aktivnosti i komunikaciju s predstavnicima medija u svrhu promocije tvrtke. Za uspjeh vaše PR strategije, neovisno tome koje od spomenutih metoda izabrali, ključno je fokusirati se na način kako vaš proizvod ili usluga može potencijalnim kupcima pomoći u rješavanju njihovih problema.