Ova je brojka znatno veća od 67-postotnog udjela koji mala i srednja poduzeća imaju u ukupnoj zaposlenosti. Tijekom navedenog razdoblja neto zaposlenost u poslovnoj ekonomiji Europske unije znatno je porasla, u prosjeku 1,1 milijun novih radnih mjesta otvarano je svake godine. Rezultati su ovo studije o važnosti doprinosa koje mala i srednja poduzeća imaju na stvaranje novih radnih mjesta, a koje je u utorak objavila Europska komisija (EK).
S rastom zaposlenja od jedan posto godišnje mala i srednja poduzeća potukla su velike kompanije, koje su zabilježile rast od 0,5 posto. Očiglednu iznimku predstavlja sektor trgovine, u kojem je zaposlenost u rangu malih i srednjih poduzeća rasla 0,7 posto godišnje, dok je u rangu velikih poduzeća ostvarila rast od 2,2 posto.
U rangu srednjih i malih poduzeća mikro poduzeća (koja imaju manje od 10 zaposlenih) s udjelom od 58 posto ukupnog postotka neto zaposlenja zaslužna su za najviše otvorenih radnih mjesta u poslovnoj ekonomiji. Zanimljivo je da su nove firme (mlađe od pet godina) odgovorne za “zapanjujuću” većinu novootvorenih radnih mjesta. Nova poduzeća koja operiraju unutar poslovnih usluga stvaraju više od četvrtine (27 posto) novih radnih mjesta, dok nove firme koje se bave transportom i komunikacijama otvaraju najmanje radnih mjesta (6 posto).
Tajani: Mala poduzeća glavni generatori novih radnih mjesta
Antonio Tajani, potpredsjednik Europske komisije zadužen za poduzetnišvo i industriju, izjavio je kako u ovim kritičnim vremenima za europsku ekonomiju vidimo da mala poduzeća potvrđuju svoju ulogu kao glavni generatori novih radnih mjesta. “Njihov značajan udio u kreiranju novih radnih mjesta podvlači njihov veći no ikad ekonomski značaj i potrebu da ih se podržava na svim razinama. Mali i srednji poduzetnici očito su ključ ponovne uspostave ekonomskog rasta”, kazao je.
Prema rezultatima istraživanja ekonomska je kriza ostavila svoj trag na svim poduzetnicima, bez obzira bili mali ili veliki. Mikro firme pokazale su se kao posebno ranjive. Broj radnih mjesta u sektoru malih i srednjih poduzeća se u prosjeku smanjuje 2,4 posto godišnje, što je rezultat krize koja je eskalirala 2009. i 2010. godine. U sektoru velikih poduzeća smanjenje je nešto manje, 0,95 posto godišnje.